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Sylvain Sénécal

Professor,  Department of Marketing


Sylvain Sénécal

Contact information

HEC Montréal
5540, avenue Louis-Colin
Montréal (Québec)
Canada H3T 1T7

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Phone: 514 340-6980
Secretary: 514 340-6427
Fax: 514 340-5631
Office: 02-08e

Other title(s)

Education

  • M. Sc. (marketing), HEC Montréal
  • Ph. D. (marketing), HEC Montréal

Expertise

  • Internet marketing
  • Online consumer behavior

This publication selection covers the last five years.


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Journal articles (45)


ALJUKHADAR, Muhammad, SÉNÉCAL, Sylvain, BÉRIAULT POIRIER, Amélie; « Social media mavenism: Toward an action-based metric for knowledge dissemination on social networks », Journal of Marketing Communications, 2021 (status : online).

MOURRA, Gabrielle Naime, SÉNÉCAL, Sylvain, FREDETTE, Marc, LEPORE, Franco, FAUBERT, Jocelyn, BELLAVANCE, François, CAMERON, Ann-Frances, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, LÉGER, Pierre-Majorique; « Using a smartphone while walking: The cost of smartphone-addiction proneness », Addictive Behaviors, vol. 106, 2020, p. 1-7.

LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, JUTRAS, Marc-Antoine, LÉGER, Pierre-Majorique, SÉNÉCAL, Sylvain, FREDETTE, Marc, BEGON, Mickael, MATHIEU, Marie-Ève; « Does Reducing Sedentarity With Standing Desks Hinder Cognitive Performance? », Human Factors: The Journal of the Human Factors and Ergonomics Society, vol. 62, no 4, 2020, p. 603-612.

MOURRA, Gabrielle Naime, BRIEUGNE, David, RUCCO, Emma, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, COURTEMANCHE, François, SÉNÉCAL, Sylvain, FREDETTE, Marc, CAMERON, Ann-Frances, FAUBERT, Jocelyn, LEPORE, Franco, BELLAVANCE, François, LÉGER, Pierre-Majorique; « Measuring the Switch Cost of Smartphone Use While Walking », Journal of Visualized Experiments, 2020.

PASSALACQUA, Mario, LÉGER, Pierre-Majorique, NACKE, Lennart, FREDETTE, Marc, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, LIN, Xinli, CAPRIOLI, Tony, SÉNÉCAL, Sylvain; « Playing in the backstore: interface gamification increases warehousing workforce engagement », Industrial Management & Data Systems, 2020 (status : online).

KARRAN, Alexander John, DEMAZURE, Théophile, LÉGER, Pierre-Majorique, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, SÉNÉCAL, Sylvain, FREDETTE, Marc, BABIN, Gilbert; « Toward a Hybrid Passive BCI for the Modulation of Sustained Attention Using EEG and fNIRS », Frontiers in Human Neuroscience, vol. 13, 2019, p. 1-20.

PAUNA, Horea, LÉGER, Pierre-Majorique, SÉNÉCAL, Sylvain, FREDETTE, Marc, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, COURTEMANCHE, François, LEGOUX, Renaud, MÉNARD, Jean-François; « The Effects of a High Fidelity Vibro-Kinetic Multisensory Experience on Implicit and Explicit Brand Recognition », Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics, vol. 12, no 1, 2019, p. 18-33.

DUPONT, François, LÉGER, Pierre-Majorique, BEGON, Mickael, LECOT, Francois, SÉNÉCAL, Sylvain, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, MATHIEU, Marie-Ève; « Health and productivity at work: which active workstation for which benefits: a systematic review », Occupational & Environmental Medicine, vol. 76, no 5, 2019, p. 281-294.

DESROCHERS, Camille, LÉGER, Pierre-Majorique, FREDETTE, Marc, MIRHOSEINI, Seyedmohammadma, SÉNÉCAL, Sylvain; « The arithmetic complexity of online grocery shopping: the moderating role of product pictures », Industrial Management & Data Systems, vol. 119, no 6, 2019, p. 1206-1222.

JOSAPHAT, Kapria-Jad, ARABI KUGATHASAN, Thiffya, E.R. REID, Ryan, BEGON, Mickael, LÉGER, Pierre-Majorique, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, SÉNÉCAL, Sylvain, ARVISAIS, Denis, MATHIEU, Marie-Ève; « Use of Active Workstations in Individuals with Overweight or Obesity: A Systematic Review », Obesity: A Research Journal, vol. 27, no 3, 2019, p. 362-379.

HÜBNER BARCELOS, Renato, CORREA DANTAS, Danilo, SÉNÉCAL, Sylvain; « The tone of voice of tourism brands on social media: Does it matter? », Tourism Management, vol. 74, 2019, p. 173-189.

COURTEMANCHE, François, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, LÉGER, Pierre-Majorique, FREDETTE, Marc, SÉNÉCAL, Sylvain, CAMERON, Ann-Frances, FAUBERT, Jocelyn, BELLAVANCE, François; « Texting while walking: An expensive switch cost », Accident Analysis & Prevention, vol. 127, 2019, p. 1-8.

BIGRAS, Emilie, LÉGER, Pierre-Majorique, SÉNÉCAL, Sylvain; « Recommendation Agent Adoption: How Recommendation Presentation Influences Employees’ Perceptions, Behaviors, and Decision Quality », Applied Science, vol. 9, no 20, 2019, p. 1-14.

COURTEMANCHE, François, FREDETTE, Marc, SÉNÉCAL, Sylvain, LÉGER, Pierre-Majorique, DUFRESNE, Aude, GEORGES, Vanessa, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise; « Method of and system for processing signals sensed from a user », International Patent Collections, 2019.

LÉGER, Pierre-Majorique, NGUYEN, Thanh An, CHARLAND, Patrick, SÉNÉCAL, Sylvain, LAPIERRE, Hugo G., FREDETTE, Marc; « How Learner Experience and Types of Mobile Applications Influence Performance: The Case of Digital Annotation », Computers in The Schools, vol. 36, no 2, 2019, p. 83-104.

HÜBNER BARCELOS, Renato, CORREA DANTAS, Danilo, SÉNÉCAL, Sylvain; « Watch Your Tone: How a Brand's Tone of Voice on Social Media Influences Consumer Responses », Journal of Interactive Marketing, vol. 41, 2018, p. 60-80.

COURTEMANCHE, François, LÉGER, Pierre-Majorique, DUFRESNE, Aude, FREDETTE, Marc, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, SÉNÉCAL, Sylvain; « Physiological heatmaps: a tool for visualizing users’ emotional reactions », Multimedia Tools and Applications, vol. 77, no 9, 2018, p. 11547-11574.

DUMONT, Laurence, EL MOUDERRIB, Sofia, THÉORET, Hugo, SÉNÉCAL, Sylvain, LÉGER, Pierre-Majorique; « Non-invasive Brain Stimulation as a Set of Research Tools in NeuroIS: Opportunities and Methodological Considerations », Communications of the Association for Information Systems, vol. 43, 2018, p. 78-100.

BASTIEN TARDIF, Camille, CANTIN, Maude, SÉNÉCAL, Sylvain, LÉGER, Pierre-Majorique, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, BEGON, Mickael, MATHIEU, Marie-Ève; « Implementation of Active Workstations in University Libraries—A Comparison of Portable Pedal Exercise Machines and Standing Desks », International Journal of Environmental Research and Public Health, vol. 15, no 6, 2018, p. 1-11.

GRANGE, Camille, PROM TEP, Sandrine, SÉNÉCAL, Sylvain; « Digital Transformation at La Presse (A and B) / Métamorphose de La Presse (A et B) », Revue internationale de cas en gestion, vol. 16, no 1, 2018, p. 1-42.

DI FABIO, Marie Laure, SÉNÉCAL, Sylvain, LÉGER, Pierre-Majorique, CHARLAND, Patrick; « L'influence de la gestuelle sur la charge cognitive en contexte d'apprentissage des mathématiques sur application éducative numérique », Neuroeducation, vol. 5, no 1, 2018, p. 13-25.

LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, COURTEMANCHE, François, LOUIS, Victoire, FREDETTE, Marc, SÉNÉCAL, Sylvain, LÉGER, Pierre-Majorique; « Dynamic Threshold Selection for a Biocybernetic Loop in an Adaptive Video Game Context », Frontiers in Human Neuroscience, vol. 12, 2018, p. 1-10.

AKHAVANNASAB, Sanam, CORREA DANTAS, Danilo, SÉNÉCAL, Sylvain; « Consumer empowerment in consumer–firm relationships: conceptual framework and implications for research », AMS Review, vol. 8, no 3-4, 2018, p. 214-227.

GRÉGOIRE, Yany, GHADAMI, Fateme, LAPORTE, Sandra, SÉNÉCAL, Sylvain, LAROCQUE, Denis; « How can firms stop customer revenge? The effects of direct and indirect revenge on post-complaint responses », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 46, no 6, 2018, p. 1052-1071.

DUMONT, Laurence, LAROCHELLE-BRUNET, Félix, THÉORET, Hugo, RIEDL, René, SÉNÉCAL, Sylvain, LÉGER, Pierre-Majorique; « Non-invasive brain stimulation in information systems research: A proof-of-concept study », PLoS One, vol. 13, no 7, 2018, p. 1-16.

ETCO, Matthew, SÉNÉCAL, Sylvain, LÉGER, Pierre-Majorique, FREDETTE, Marc; « The Influence of Online Search Behavior on Consumers’ Decision-Making Heuristics », Journal of Computer Information Systems, vol. 57, no 4, 2017, p. 344-352.

ALJUKHADAR, Muhammad, TRIFTS, Valerie, SÉNÉCAL, Sylvain; « Consumer self‐construal and trust as determinants of the reactance to a recommender advice », Psychology & Marketing, vol. 34, no 7, 2017, p. 708-719.

CARETTE, Jessica, LÉGER, Pierre-Majorique, SÉNÉCAL, Sylvain; « Visual discrimination of hygiene tissue softness in the absence of haptic feedback », TAPPI Journal, vol. 16, no 8, 2017, p. 439-449.

MCGRATH, Tara, LEGOUX, Renaud, SÉNÉCAL, Sylvain; « Balancing the score: the financial impact of resource dependence on symphony orchestras », Journal of Cultural Economics, vol. 41, no 4, 2017, p. 421-439.

PROM TEP, Sandrine, SÉNÉCAL, Sylvain; « Canada’s Largest Health Website Goes Social », Revue internationale de cas en gestion, vol. 15, no 2, 2017, p. 1-15.

RASOULIAN, Shahin, GRÉGOIRE, Yany, LEGOUX, Renaud, SÉNÉCAL, Sylvain; « Service crisis recovery and firm performance: insights from information breach announcements », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 45, no 6, 2017, p. 789-806.

ALJUKHADAR, Muhammad, TRIFTS, Valerie, SÉNÉCAL, Sylvain; « Consumer self‐construal and trust as determinants of the reactance to a recommender advice », Psychology & Marketing, vol. 34, no 7, 2017, p. 708-719.

ALJUKHADAR, Muhammad, SÉNÉCAL, Sylvain; « Communicating online information via streaming video: the role of user goal », Online Information Review, vol. 41, no 3, 2017, p. 378-397.

PURMEHDI, Mostafa, LEGOUX, Renaud, CARRILLAT, François, SÉNÉCAL, Sylvain; « The Effectiveness of Warning Labels for Consumers: A Meta-Analytic Investigation into Their Underlying Process and Contingencies », Journal of Public Policy & Marketing, vol. 36, no 1, 2017, p. 36-53.

ALJUKHADAR, Muhammad, SÉNÉCAL, Sylvain; « The user multifaceted expertise: Divergent effects of the website versus e-commerce expertise », International Journal of Information Management, vol. 36, no 3, 2016, p. 322-332.

COUTURE, Annie, ARCAND, Manon, SÉNÉCAL, Sylvain, OUELLET, Jean-François; « The Influence of Tourism Innovativeness on Online Consumer Behavior », Journal of Travel Research, vol. 54, no 1, 2015, p. 66-79.

SÉNÉCAL, Sylvain, FREDETTE, Marc, LÉGER, Pierre-Majorique, COURTEMANCHE, François, RIEDL, René; « Consumers' Cognitive Lock-in on Websites: Evidence from a Neurophysiological Study », Journal of Internet Commerce, Vol. 14, no 3, 2015, p. 277-293.

DESCHÊNES, Jonathan, JURDAK, Lana-Maria, SÉNÉCAL, Sylvain; « Consumers’ Representations of Social Media », Asia-Pacific Advances in Consumer Research, vol. 11, 2015, p. 126-127.

ALJUKHADAR, Muhammad, SÉNÉCAL, Sylvain; « DETERMINANTS OF AN ORGANIZATION'S WEBSITE EASE OF USE: THE MODERATING ROLE OF PRODUCT TANGIBILITY », Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce, vol. 25, no 4, 2015, p. 337-359.

CHARLAND, Patrick, LÉGER, Pierre-Majorique, SÉNÉCAL, Sylvain, COURTEMANCHE, François, MERCIER, Julien, SKELLING-DESMEULES, Yannick, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise; « Assessing the Multiple Dimensions of Engagement to Characterize Learning: A Neurophysiological Perspective », Journal of Visualized Experiments, No 101, 2015.

LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, SANTHANAM, Radhika, LÉGER, Pierre-Majorique, COURTEMANCHE, François, FREDETTE, Marc, SÉNÉCAL, Sylvain; « The delayed effect of treadmill desk usage on recall and attention », Computers in Human Behavior, vol. 46, 2015, p. 1-5.

ALJUKHADAR, Muhammad, SÉNÉCAL, Sylvain, NANTEL, Jacques; « Is more always better? Investigating the task-technology fit theory in an online user context », Information & Management, vol. 51, no 4, 2014, p. 391-397.

SÉNÉCAL, Sylvain, KALCZYNSKI, Pawel J., FREDETTE, Marc; « Dynamic Identification of Anonymous Consumers' Visit Goals Using Clickstream », International Journal of Electronic Business, Vol. 11, no 3, 2014, p. 220-233.

LÉGER, Pierre-Majorique, SÉNÉCAL, Sylvain, COURTEMANCHE, François, ORTIZ DE GUINEA LOPEZ DE ARANA, Ana, TITAH, Ryad, FREDETTE, Marc, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise; « Precision is in the Eye of the Beholder: Application of Eye Fixation-Related Potentials to Information Systems Research », Journal of the Association for Information Systems, vol. 15, no 10, 2014, p. 651-678.

BRESSOLLES, Gregory, DURRIEU, François, SÉNÉCAL, Sylvain; « A Consumer Typology Based on Electronic Service Quality and Website Satisfaction », Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 21, no 6, 2014, p. 889-896.

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Book chapters (13)


LAMONTAGNE, Charles, SÉNÉCAL, Sylvain, FREDETTE, Marc, CHEN, Shang Lin, POURCHON, Romain, GAUMONT, Yohan, DE GRANDPRÉ, David, LÉGER, Pierre-Majorique; « User Test: How Many Users Are Needed to Find the Psychophysiological Pain Points in a Journey Map? », Human Interaction and Emerging Technologies : Proceedings of the 1st International Conference on Human Interaction and Emerging Technologies (IHIET 2019), August 22-24, 2019, Nice, France, Springer, 2019, p. 136-142.

CAMPBELL, Emma, LÉGER, Pierre-Majorique, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, SÉNÉCAL, Sylvain, FREDETTE, Marc, LEPORE, Franco, NGUYEN, Dang; « Mobile Multitasking Distraction: A Pilot Study with Intracranial Electroencephalography », Information Systems and Neuroscience. Gmunden Retreat on NeuroIS 2016., Springer International Publishing, 2017, p. 27-33.

PROM TEP, Sandrine, SÉNÉCAL, Sylvain, COURTEMANCHE, François, GOHIER, Valérie; « Equity Crowdfunding and the Online Investors’ Risk Perception: A Co-created List of Web Design Guidelines for Optimizing the User Experience », Managing Complexity : Proceedings of the 8th World Conference on Mass Customization, Personalization, and Co-Creation (MCPC 2015), Montreal, Canada, October 20th-22th, 2015, Springer, 2017, p. 301-311.

PROM TEP, Sandrine, DUFRESNE, Aude, SÉNÉCAL, Sylvain; « The Design of Online Communities Devoted to Health and Better Living: Using Social Interaction Features to Foster Online Contributions », The Digitization of Healthcare : New Challenges and Opportunities, Palgrave Macmillan, 2017, p. 135-151.

MIRHOSEINI, Seyedmohammadma, LÉGER, Pierre-Majorique, SÉNÉCAL, Sylvain; « The Influence of Task Characteristics on Multiple Objective and Subjective Cognitive Load Measures », Information Systems and Neuroscience. Gmunden Retreat on NeuroIS 2016., Springer International Publishing, 2017, p. 149-156.

ST-ONGE, Anik, SÉNÉCAL, Sylvain, FREDETTE, Marc, NANTEL, Jacques; « Is Targeting Online Information Diffusers Based on Their Personality Traits and Influencer Types Misleading? », Advances in Advertising Research (Vol. VII) : Bridging the Gap between Advertising Academia and Practice, Springer, 2017, p. 79-86.

PROM TEP, Sandrine, COUTURE, Annie, SÉNÉCAL, Sylvain; « Passeport Santé: A Large Consumer Health Information Web Site Turns 2.0 », The IMC Case Book: Cases in Integrated Marketing Communications, Midwest Marketing Education Foundation, 2016, p. 142-157.

DE ALMEIDA, Carlos Felipe C., CORREA DANTAS, Danilo, SÉNÉCAL, Sylvain; « The Impact of Emotion and Brand Placement on Brand Memory: A Neurophysiological View », Looking Forward, Looking Back: Drawing on the Past to Shape the Future of Marketing, Proceedings of the 2013 World Marketing Congress, Springer, 2016, p. 826-835.

RANDOLPH, Adriane B., LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, LÉGER, Pierre-Majorique, COURTEMANCHE, François, SÉNÉCAL, Sylvain, FREDETTE, Marc; « Proposal for the Use of a Passive BCI to Develop a Neurophysiological Inference Model of IS Constructs », Lecture Notes in Information Systems and Organisation - Information Systems and Neuroscience - Gmunden Retreat on NeurolS 2015, Springer, 2015, p. 175-180.

GEORGES, Vanessa, COURTEMANCHE, François, SÉNÉCAL, Sylvain, BACCINO, Thierry, LÉGER, Pierre-Majorique, FREDETTE, Marc; « Measuring Visual Complexity Using Neurophysiological Data », Lecture Notes in Information Systems and Organisation - Information Systems and Neuroscience - Gmunden Retreat on NeurolS 2015, Springer, 2015, p. 207-212.

FREDETTE, Marc, LABONTÉ-LEMOYNE, Elise, LÉGER, Pierre-Majorique, COURTEMANCHE, François, SÉNÉCAL, Sylvain; « Research Directions for Methodological Improvement of the Statistical Analysis of Electroencephalography Data Collected in NeuroIS », Lecture Notes in Information Systems and Organisation - Information Systems and Neuroscience - Gmunden Retreat on NeurolS 2015, Springer, 2015, p. 201-206.

DUMONT, Laurence, CHÉNIER-LEDUC, Gabrielle, DE GUISE, Élaine, ORTIZ DE GUINEA LOPEZ DE ARANA, Ana, SÉNÉCAL, Sylvain, LÉGER, Pierre-Majorique; « Using a Cognitive Analysis Grid to Inform Information Systems Design », Lecture Notes in Information Systems and Organisation - Information Systems and Neuroscience - Gmunden Retreat on NeurolS 2015, Springer, 2015, p. 193-199.

BASTARACHE-ROBERGE, Marie-Christine, LÉGER, Pierre-Majorique, COURTEMANCHE, François, SÉNÉCAL, Sylvain, FREDETTE, Marc; « Measuring Flow Using Psychophysiological Data in a Multiplayer Gaming Context », Lecture Notes in Information Systems and Organisation - Information Systems and Neuroscience - Gmunden Retreat on NeurolS 2015, Springer, 2015, p. 187-191.



This award and honor selection covers the last five years.


GRANGE, Camille, PROM TEP, Sandrine, SÉNÉCAL, Sylvain
Prix du meilleur cas paru dans la RICG, GRANGE, Camille, PROM TEP, Sandrine, SÉNÉCAL, Sylvain; « Digital Transformation at La Presse (A and B) / Métamorphose de La Presse (A et B) », Revue internationale de cas en gestion, vol. 16, no 1, 2018, p. 1-42., Centre de cas, 2018

SÉNÉCAL, Sylvain
Nommé membre, Collège de nouveaux chercheurs et créateurs en art et en science, Société royale du Canada, 2017


This selection of supervision activities covers the last five years.

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Dissertation direction – PhD in Administration (10)


In codirection with : LEGOUX, Renaud
The Interdependence of Marketing Environments: Three Essays on the Strategic Decision Making of Artistic Firms , by Tara McGrath
October 2019

In codirection with : TABOUBI, Sihem
Essays on the Effects of Price Stimuli in Online Display Ads , by Hamid Shaker
October 2019

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
Two Essays on the Use of Cognitive Load in Information Systems Design, by Seyedmohammadma Mirhoseini
March 2019


In codirection with : LEGOUX, Renaud
Market level consequences of information breach and effectiveness of crisis recoveries, by Shahin Rasoulian
September 2017


In codirection with : CORREA DANTAS, Danilo
Consumer Empowerment: Conceptualization and Measurement, by Sanam Akhavannasab
September 2016

In codirection with : LEGOUX, Renaud
Two Essays on Customer Protection Initiatives, by Mostafa Purmehdi
September 2016

In codirection with : DUFRESNE, Aude
L'influence des fonctionnalités sociales sur la contribution des consommateurs en ligne, by Sandrine Prom Tep
September 2014

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Master's thesis direction – MSc in Management (33)

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
Impact de la segmentation de tutoriels vidéos sur l'expérience vécue et perçue des utilisateurs en contexte de formation en technologies de l'information , by Charles Lamontagne
May 2020

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
Évaluation multiméthode de l'engagement des spectateurs en contexte de jeu numérique et social , by Raphaëlle Brissette-Gendron
May 2020

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
La relation entre le stress et l'utilisation du téléphone intelligent en marchant , by Maria Lilian Alcaraz
May 2020

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
Essais sur l'intention de divulguer de l'information en ligne dans un contexte bancaire, by Audrey-Anne Villemaire
January 2020

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
La perception du temps en contexte d'interfaces utilitaires, by Michael Truong
January 2020

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
The Relationship between Consumer Experience and Consumer Computer Self-Efficacy: An Exploratory Research, by Hasna Agourram
November 2019


In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
Warehouse Management System Gamification Increases Workforce Engagement, by Mario Passalacqua
September 2019

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
Impact d'une expérience psychophysiologique négative sur la satisfaction des consommateurs dans un contexte d'épicerie en ligne, by Caroline Giroux-Huppé
September 2019

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
Le rôle de l'intensité émotionnelle dans un contexte utilitaire, by Marjorie Tessier
May 2019

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
Addicted to my smartphone: what factors influence the task-switching cost that occurs when using a smartphone while walking?, by Gabrielle Naime Mourra
May 2019



In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
La validité convergente des outils de mesure continu des émotions lors de la navigation sur une interface, by Sébastien Lourties
November 2018

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
Analyse du comportement de l'utilisateur lors de l'auto-installation d'une technologie de l'information, by Benjamin Maunier
November 2018




In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
La demande physique et la performance en contexte d'utilisation de bureaux actifs lors de tâches impliquant l'utilisation des TI, by Marc-Antoine Jutras
September 2018


In codirection with : COURTEMANCHE, François
Intégration des mesures neurophysiologiques dans la recherche en expérience utilisateur, by Vanessa Georges
May 2018



In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
Essais sur une expérience utilisateur vibro-cinétique: L'effet du multi-sensoriel en contexte cinématographique, by Horea Pauna
October 2017

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
Le danger de jouer sur son téléphone en marchant: Le cas de Pokémon Go., by Romain Pourchon
September 2017

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
L'effet de la recherche multiple sur le comportement des clients de l'épicerie en ligne, by Radia Benheddi
September 2017

In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
Effets de la gestuelle en contexte d'utilisation d'un produit éducatif numérique pour enfants, by Marie Laure Di Fabio
March 2017


In codirection with : LÉGER, Pierre-Majorique
L'effet de la complexité mathématique et de l'incertitude en contexte de commerce électronique: Le cas de l'épicerie en ligne, by Shirley-Anne Pagé
September 2016




In codirection with : DESCHÊNES, Jonathan
Consumers' Representations of Social Media, by Lana-Maria Jurdak
September 2014

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Supervised project supervision – MSc in Management (32)

Stratégies Web d'acquisition de clients pour une start-up , by Vanessa Clermont
May 2020

Implémentation d'un programme de rédemption de promotion en ligne en collaboration avec un détaillant , by Marie-Lise Pagé
March 2020

Préparation et lancement de la vente en ligne sur Amazon Marketplace , by Jeff Gabriel
March 2020

Développement d'une stratégie marketing en ligne pour Moroccan Birds , by Félixe Gobeil-Comte
March 2020

Les meilleures pratiques en référencement payant, à l'ère de l'automatisation et de l'intelligence artificielle , by Benoit Bédard
November 2019

Implantation d'une stratégie numérique de mise en marché pour l'entreprise Stylepool et leur nouveau site transactionnel Saint Street , by Gabriel Bachand
November 2019

Optimisation des pratiques et des processus de ventes des services numériques de chez District M , by Louis Bourbonnais
November 2019

Développement d'un plan d'adoption d'un CRM dans l'organisation , by Marie-Joëlle Comby
November 2019

Évaluation de l'expérience client du site internet Beautysense.ca , by Anne-Sophie Domingue
September 2019

Impact du contenu des médias sociaux dans les stratégies marketing dans l'industrie pharmaceutique , by Imad El Dine Nehme
March 2019

Élaboration d'une stratégie pour la mise en ligne de guides cadeaux , by Laurence Descôteaux
March 2019

La fidélisation client dans le commerce de détail: Analyse des pratiques du détaillant Groupe Dynamite , by Marie-Maude Phaneuf
March 2019

L'optimisation de l'expérience client chez SSENSE , by Maria Suckarieh
November 2018

La mise sur pied d'un tableau de bord: Mandat pour le Réseau des ingénieurs du Québec , by Zineb Essakalli
September 2017

Recommandations digitales pour optimiser le référencement organique des sites web d'aliments Ultima: Olympic et Iögo , by Andrea Thellend Gauthier
September 2017

Étude de marché sur les entreprises B2B au Québec. Reconnaissance des besoins et établissement de budgets par rapport aux solutions numériques , by Benoit Raymond
September 2017

Critères de choix et influence des médias dans la décision des entrepreneurs à faire appel à du capital de développement , by Marie-Eve Genois
September 2017

La gestion d'un projet de rebranding en PME: le cas de PCI-Perrault Conseil Inc. , by Sarah Poissant
September 2017

Planification stratégique des activités de marketing digital de Eureach Marketing Inc. , by Ève Lamoureux Giroux
September 2017

Étude sur la place des éditions Ulysse sur le marché français. , by Ariane Guérin-Montpetit
May 2017

Alignement d'une stratégie de marketing numérique chez Artopex Inc. , by Marc-André Jean-Monténégro
March 2017

Rapport de consultation : stratégie marketing web de MTLARABAIS , by Yoly Alejandra Ramos Gueto
March 2017

In codirection with : FREDETTE, Marc
Utilisation de l'intelligence d'affaires en contexte de production et de diffusion journalistique à l'ère du numérique: projet supervisé au service de l'information de Radio-Canada , by Marina Pavlovic-Rivas
March 2017

In codirection with : FREDETTE, Marc
L'essor du marketing mobile: Un guide pratique pour déterminer une stratégie adaptée , by Jean-François Landry
January 2017

Impact de l'optimisation des réseaux sociaux et du marketing de contenu dans l'atteinte des objectifs d'affaires d'une entreprise de technologie de l'information , by Myriam Baril-Lemoyne
October 2016

Le repositionnement de la présence numérique d'une entreprise pharmaceutique: le cas de Pharmascience Canada , by Mylène Cousineau-Lavigne
September 2016

Utilisation du Web dans le choix d'une résidence pour aînés , by Audrey Anne Bouclin
June 2016

La stratégie marketing de Smartcut Agency , by Samantha Jade Dexter
March 2016

In codirection with : FREDETTE, Marc
Analyse du comportement des usagers mobiles de Hec.ca et analyse et recommandations pour le contenu des pages web du programme de certificat , by Sarah Boubezari
March 2016

In codirection with : FREDETTE, Marc
L'optimisation des campagnes WEB , by Maelle Trescinski
March 2016

L'utilisation des technologies de l'information par les détaillants québécois , by Pier-Luc Champoux-Richard
March 2015

In codirection with : FREDETTE, Marc
Création d'un Processus d'Affaires en Web Analytics et de Tableaux de Bord de suivi , by Lisa Kubler
September 2014

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Directed studies supervision – Master's (2)

Meilleures pratiques d'utilisation d'un DMP en contexte de média numérique , by Monette Marie-Camille Yao Kouadio Serikpa
September 2017

Netleaf , by Alexandre Roberge
September 2017

Winter 2020

MARK 60106
Commerce de détail sur Internet
MARK 80108A
Online Consumer Marketing

Fall 2019

METH 80109A
Textual Analysis and Psychophysiological Measures

Winter 2019

6-106-06
Commerce de détail sur Internet

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