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Yany Grégoire

Associate Professor,  Department of Marketing


Yany Grégoire

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: yany.gregoire@hec.ca
Phone: 514 340-1493
Secretary: 514 340-6427
Fax: 514 340-5631
Office: 4.735

Personal page

Education

  • Ph. D. (Marketing), University of Western Ontario
  • M. Sc. (marketing), HEC Montréal
  • B.A.A., UQTR

Expertise

  • Customer revenge and betrayal
  • Online public complaining
  • Relationship marketing
  • Service failure and recovery
  • Teaching: marketing strategy

This publication selection covers the last five years.


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Journal articles (12)


GRÉGOIRE, Yany, LEGOUX, Renaud, TRIPP, Thomas M., RADANIELINA HITA, Marie Louise, JOIREMAN, Jeffrey, ROTMAN, Jeffrey; « What Do Online Complainers Want? An Examination of the Justice Motivations and the Moral Implications of Vigilante and Reparation Schemas », Journal of Business Ethics, 2018, p. 1-22 (status : online).

VOORHEES, Clay, FOMBELLE, Paul, GRÉGOIRE, Yany, BONE, Sterling, GUSTAFSSON, Anders, SOUSA, Rui, WALKOWIAK, Travis; « Service encounters, experiences and the customer journey: Defining the field and a call to expand our lens », Journal of Business Research, vol. 79, 2017, p. 269-280.

RASOULIAN, Shahin, GRÉGOIRE, Yany, LEGOUX, Renaud, SÉNÉCAL, Sylvain; « Service crisis recovery and firm performance: insights from information breach announcements », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 45, no 6, 2017, p. 789-806.

LUSSIER, Bruno, GRÉGOIRE, Yany, VACHON, Marc-Antoine; « The role of humor usage on creativity, trust and performance in business relationships: An analysis of the salesperson-customer dyad », Industrial Marketing Management, vol. 65, 2017, p. 168-181.

JOIREMAN, Jeffrey, GRÉGOIRE, Yany, TRIPP, Thomas M.; « Customer forgiveness following service failures », Current Opinion in Psychology, vol. 10, 2016, p. 76-82.

GELBRICH, Katja, GATHKE, Jana, GRÉGOIRE, Yany; « How a firm's best versus normal customers react to compensation after a service failure », Journal of Business Research, vol. 69, no 10, 2016, p. 4331-4339.

SALLE, Audrey, DUPONT, Timothée, LACERTE, Marie-Claude, GRÉGOIRE, Yany; « Comment implanter une stratégie omnicanal: illustration dans le secteur de l'alimentation au Québec », Gestion - revue internationale de gestion, Vol. 39, no 4, Hiver 2015, p. 79-89.

GELBRICH, Katja, GATHKE, Jana, GRÉGOIRE, Yany; « How Much Compensation Should a Firm Offer for a Flawed Service? An Examination of the Nonlinear Effects of Compensation on Satisfaction », Journal of Service Research, vol. 18, no 1, Février 2015, p. 107-123.

GRÉGOIRE, Yany, SALLE, Audrey, TRIPP, Thomas M.; « Managing social media crises with your customers: The good, the bad, and the ugly », Business Horizons, vol. 58, no 2, Avril 2015, p. 173-182.

RADIGHIERI, Jeffrey P., MARIADOSS, Babu John, GRÉGOIRE, Yany, JOHNSON, Jean L.; « Ingredient branding and feedback effects: The impact of product outcomes, initial parent brand strength asymmetry, and parent brand role », Marketing Letters: A Journal of Research in Marketing, vol. 25, no 2, Juin 2014, p. 123-138.

JOIREMAN, Jeffrey, GRÉGOIRE, Yany, DEVEZER, Berna, TRIPP, Thomas M.; « When do customers offer firms a "second chance" following a double deviation? The impact of inferred firm motives on customer revenge and reconciliation », Journal of Retailing, vol. 89, no 3, Septembre 2013, p. 315-337.

SISODIYA, Sanjay, JOHNSON, Jean L., GRÉGOIRE, Yany; « Inbound open innovation for enhanced performance: Enablers and opportunities », Industrial Marketing Management, vol. 42, no 5, 2013, p. 836-849.

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Book chapters (2)


NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal, ROHANI, Mina, GRÉGOIRE, Yany; « Consumer Resistance: From Anti-Consumption to Revenge », Consumer Perception of Product Risks and Benefits, Springer, 2017, p. 345-364.

FABIEN, Louis, GRÉGOIRE, Yany; « Chapitre 11 : L'Après-Service : La Gestion des Échecs de Service », Marketing de services: amélioration continue de l'expérience client (Édition électronique), Louis Fabien, 2015.



This award and honor selection covers the last five years.


GRÉGOIRE, Yany
Best reviewer award – Journal of the Academy of Marketing Science, J'ai fait partie des six évaluateurs choisis par l'éditeur sur la base de la qualité de leur travail., Journal of the Academy of Marketing Science, 2017

GRÉGOIRE, Yany
Faculty Fellow, Center of Service Leadership, Arizona State University, 2016

GRÉGOIRE, Yany
Faculty Fellow, Service Frontiers Doctoral Consortium, Bergen, Norvège, 2016

GRÉGOIRE, Yany
Faculty Fellow, Consortium doctoral, Conférence Service Frontiers, Journal of Service Research


This selection of supervision activities covers the last five years.

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Dissertation direction – PhD in Administration (2)

In codirection with : SÉNÉCAL, Sylvain
The Differentiated Effects of Direct versus Indirect Revenge Behaviors on Consumer's Subsequent Desire for Revenge (Yany Grégoire - Sylvain Sénécal - 2017.11.29) , by Fateme Ghadami
March 2018


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Supervised project supervision – MSc in Management (9)

Le paradoxe du luxe et du Web: Comment communiquer l'exclusivité dans le monde démocratique et accessible du Web? , by Carine Cheaib
October 2015

Les facteurs clés de succès pour la réussite d'un événement média: 3 cas chez MSLGROUP , by Audrey Ann Laurin
May 2015

Stratégie de développement du marché des aéroports canadiens pour l'entreprise WPred , by Marie-Jeanne Sauvé
May 2015

Recommandations pour augmenter l'achalandage et la rétention des consommateurs pour l'événement tennistique de la coupe Rogers , by Laurie Théberge-Des Roberts
September 2014

Analyse de cas; Le Salon de la Graduation, recommandations pour la 2e édition , by Elise Marcotte
June 2014

The Impact of Social Media in the Customer Complaining Process Online: the good, the bad and the ugly , by Audrey Salle
June 2014

In codirection with : CORREA DANTAS, Danilo
L'intégration des médias sociaux au sein des stratégies de marketing expérientiel et de commandite: optimiser l'engagement du consommateur , by Anthony Jacques Hachez
June 2014

Mieux comprendre les clients rejetés - Une étude sur les clients sous-standard et les anciens clients d'Essor Assurances , by Steve Vaillancourt-Poulin
May 2014

Définir les conditions d'accès aux réseaux sociaux , by Salim Soweif
September 2012

Winter 2018

Fall 2017

Winter 2017

Fall 2016


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