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Yany Grégoire

Professeur titulaire,  Département de marketing

Yany Grégoire

Coordonnées

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Courriel : yany.gregoire@hec.ca
Téléphone : 514 340-1493
Secrétariat: 514 340-6427
Télécopieur : 514 340-5631
Bureau : 4.735

Page Personnelle

Autre(s) titre(s)

Formation

  • Ph. D. (Marketing), University of Western Ontario
  • M. Sc. (marketing), HEC Montréal
  • B.A.A., UQTR

Expertise

  • Vengeance et trahison des consommateurs
  • Gestion de plaintes en ligne
  • Marketing relationnel
  • Echecs de service et résolution
  • Enseignement: stratégie marketing

Cette sélection de publications couvre les 5 dernières années.


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Articles de revues (16)


NGUYEN, Chau Minh, NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal, GRÉGOIRE, Yany, LEGOUX, Renaud; « Striking the right notes: Long- and short-term financial impacts of musicians’ charity advocacy versus other signaling types », Journal of Business Ethics, 2025 (statut : en ligne).

RADANIELINA HITA, Marie Louise, GRÉGOIRE, Yany; « Marketing to Prevent Radicalization: A First Attempt at Delimiting the Field », Journal of Public Policy & Marketing, vol. 42, no 1, 2023, p. 1-10.

RADANIELINA HITA, Marie Louise, GRÉGOIRE, Yany, LUSSIER, Bruno, BOISSONNEAULT, Simon, VANDENBERGHE, Christian, SÉNÉCAL, Sylvain; « An extended health belief model for COVID-19: understanding the media-based processes leading to social distancing and panic buying », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 51, no 1, 2023, p. 132-152.

BÉAL, Mathieu, GRÉGOIRE, Yany, CARRILLAT, François; « Let's Laugh About It! Using Humor to Address Complainers' Online Incivility », Journal of Interactive Marketing, vol. 58, no 1, 2023, p. 34-51.

RASOULIAN, Shahin, GRÉGOIRE, Yany, LEGOUX, Renaud, SÉNÉCAL, Sylvain; « The Effects of Service Crises and Recovery Resources on Market Reactions: An Event Study Analysis on Data Breach Announcements », Journal of Service Research, vol. 26, no 1, 2023, p. 44-63.

BÉAL, Mathieu, GRÉGOIRE, Yany; « How Do Observers React to Companies’ Humorous Responses to Online Public Complaints? », Journal of Service Research, vol. 25, no 2, 2022, p. 242-259.

BÉAL, Mathieu, SURI, Anshu Pradeep, NGUYEN, Thi Khanh Nguyen, GRÉGOIRE, Yany, SÉNÉCAL, Sylvain; « Is service recovery of equal importance for private vs public complainers? », Journal of Business Research, vol. 153, 2022, p. 392-400.

SHAKER, Hamid, SÉNÉCAL, Sylvain, GRÉGOIRE, Yany, TABOUBI, Sihem; « The Effect of Incidental Prices in Online Display Ads on Consumer Internal Reference Price », International Journal of Electronic Commerce, vol. 26, no 3, 2022, p. 279-310.

ROHANI, Mina, SHAHRASBI, Nasser, GRÉGOIRE, Yany; « Dynamic capabilities and firm performance: the rise and fall of Charles Schwab », Journal of Financial Services Marketing, vol. 26, no 3, 2021, p. 144-159.

NAZIFI, Amin, GELBRICH, Katja, GRÉGOIRE, Yany, KOCH, Sebastian, EL-MANSTRLY, Dahlia, WIRTZ, Jochen; « Proactive Handling of Flight Overbooking: How to Reduce Negative eWOM and the Costs of Bumping Customers », Journal of Service Research, vol. 24, no 2, 2021, p. 206-225.

GRÉGOIRE, Yany, MATTILA, Anna; « Service Failure and Recovery at the Crossroads: Recommendations to Revitalize the Field and its Influence », Journal of Service Research, vol. 24, no 3, 2021, p. 323-328.

KHAMITOV, Mansur, GRÉGOIRE, Yany, SURI, Anshu Pradeep; « A systematic review of brand transgression, service failure recovery and product-harm crisis: integration and guiding insights », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 48, no 3, 2020, p. 519-542.

JOIREMAN, Jeffrey, MULDER, Mark, GRÉGOIRE, Yany, SPROTT, David, MUNAGANTI, Pavan; « You Did What with My Donation?! Betrayal of Moral Mandates Increases Negative Responses to Redirected Donations to Donor-to-Recipient Charities », Journal of the Association for Consumer Research, vol. 5, no 1, 2020, p. 83-94.

GRÉGOIRE, Yany, LEGOUX, Renaud, TRIPP, Thomas M., RADANIELINA HITA, Marie Louise, JOIREMAN, Jeffrey, ROTMAN, Jeffrey; « What Do Online Complainers Want? An Examination of the Justice Motivations and the Moral Implications of Vigilante and Reparation Schemas », Journal of Business Ethics, vol. 160, no 1, 2019, p. 167-188.

BÉAL, Mathieu, SABADIE, William, GRÉGOIRE, Yany; « The effects of relationship length on customer profitability after a service recovery », Marketing Letters: A Journal of Research in Marketing, vol. 30, no 3/4, 2019, p. 293-305.

GRÉGOIRE, Yany, GHADAMI, Fateme, LAPORTE, Sandra, SÉNÉCAL, Sylvain, LAROCQUE, Denis; « How can firms stop customer revenge? The effects of direct and indirect revenge on post-complaint responses », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 46, no 6, 2018, p. 1052-1071.


Cette sélection de prix et distinctions couvre les 5 dernières années.


GRÉGOIRE, Yany, KANURI, Vamsi, STEINHOFF, Lena, STEWART, David W., TANG, Elina
Best reviewer award for the Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of the Academy of Marketing Science, 2020

GRÉGOIRE, Yany
Prix de recherche Chenelière Éducation/Gaëtan Morin 2018, Ce prix souligne l'excellence en ce qui a trait aux publications scientifiques et professionnelles d'un professeur agrégé de HEC Montréal, au cours des trois dernières années., HEC Montréal, 2018

Cette sélection d'activités d'encadrement couvre les 5 dernières années.

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