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Wietske Van Osch

Professeure agrégée,  Département de technologies de l'information


Wietske Van Osch

Coordonnées

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Courriel : wietske.van-osch@hec.ca
Téléphone : 514 340-6225
Secrétariat : 514 340-6476
Télécopieur : n/d
Bureau : 4.603

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Articles de revues (12)


VAN OSCH, Wietske, BULGURCU, Burcu; « IDEA GENERATION IN ENTERPRISE SOCIAL MEDIA: OPEN VERSUS CLOSED GROUPS AND THEIR NETWORK STRUCTURES », Journal of Management Information Systems, 2021 (statut : accepté).

VAN OSCH, Wietske, STEINFIELD, Charles W.; « Strategic Visibility in Enterprise Social Media: Implications for Network Formation and Boundary Spanning », Journal of Management Information Systems, vol. 35, no 2, 2018, p. 647-682.

BULGURCU, Burcu, VAN OSCH, Wietske, KANE, Gerald C.; « The Rise of the Promoters: User Classes and Contribution Patterns in Enterprise Social Media », Journal of Management Information Systems, vol. 35, no 2, 2018, p. 610-646.

COURSARIS, Constantinos K., VAN OSCH, Wietske, ALBINI, Alice; « Antecedents and Consequents of Information Usefulness in User-generated Online Reviews: A Multi-group Moderation Analysis of Review Valence », AIS Transactions on Human-Computer Interaction, vol. 10, no 1, 2018, p. 1-25.

VAN OSCH, Wietske, COURSARIS, Constantinos K.; « A Strategic Social Action Framework: Theorizing and analyzing the alignment of social media affordances and organizational social action », Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce, vol. 27, no 2, 2017, p. 99-117.

COURSARIS, Constantinos K., VAN OSCH, Wietske; « A Cognitive-Affective Model of Perceived User Satisfaction (CAMPUS): The complementary effects and interdependence of usability and aesthetics in IS design », Information & Management, vol. 53, no 2, 2016, p. 252-264.

COURSARIS, Constantinos K., VAN OSCH, Wietske, BALOGH, Brigitte A.; « Informing brand messaging strategies via social media analytics », Online Information Review, vol. 40, no 1, 2016, p. 6-24.

VAN OSCH, Wietske, STEINFIELD, Charles W.; « Team Boundary Spanning: Strategic Implications for the Implementation and use of Enterprise Social Media », Journal of Information Technology, vol. 31, no 2, 2016, p. 207-225.

COURSARIS, Constantinos K., VAN OSCH, Wietske; « Lifestyle-technology fit: Theorizing the role of self-identity in IS research », Computers in Human Behavior, vol. 49, 2015, p. 460-476.

SONG, Yang, VAN OSCH, Wietske; « From Networks and Communities to Action Nets: Understanding Internet-Induced Acts of Organizing and Connecting », International Journal of Humanities and Management Sciences, vol. 3, no 4, 2015, p. 269-273.

VAN OSCH, Wietske, COURSARIS, Constantinos K.; « Social Media Research: An Assessment of the Domain's Productivity and Intellectual Evolution », Communication Monographs, vol. 81, no 3, 2014, p. 285-309.

COURSARIS, Constantinos K., VAN OSCH, Wietske; « A scientometric analysis of social media research (2004–2011) », Scientometrics, vol. 101, no 1, 2014, p. 357-380.

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Chapitres de livres (2)


VAN OSCH, Wietske, COURSARIS, Constantinos K., TE'ENI, Dov, GIAGLIS, George; « Social Media and the Digital Enterprise », Human-Computer Interaction - INTERACT 2019, Springer, 2019, p. 701-705.

VAN OSCH, Wietske; « Online Business Collaboration », The International Encyclopedia of Digital Communication and Society, Wiley-Blackwell, 2015, p. 1-7.



Cette sélection d'activités d'encadrement couvre les 5 dernières années.


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