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Muhammad Aljukhadar

Professeur adjoint,  Département de marketing


Muhammad Aljukhadar

Coordonnées

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Courriel : muhammad.aljukhadar@hec.ca
Téléphone : 514 340-6882
Secrétariat: 514 340-6412
Télécopieur : n/d
Bureau : 4.501

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Formation

  • Ph.D. (administration), HEC Montréal
  • MBA, Université Concordia
  • B. Sc. (ingénierie), Damascus University

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Articles de revues (12)


ALJUKHADAR, Muhammad; « National Vulnerability to Pandemics: The Role of Macroenvironmental Factors in COVID-19 Evolution », Journal of Environmental and Public Health, vol. 2022, 2022, p. 1-10.

PROM TEP, Sandrine, ALJUKHADAR, Muhammad, SÉNÉCAL, Sylvain, CORREA DANTAS, Danilo; « The impact of social features in an online community on member contribution », Computers in Human Behavior, vol. 129, 2022, p. 1-11.

ALJUKHADAR, Muhammad, SÉNÉCAL, Sylvain; « Targeting the very important buyers VIB: A cluster analysis approach », Cogent Business & Management, vol. 9, no 1, 2022, p. 1-16.

ALJUKHADAR, Muhammad, BÉLISLE, Jean-François, CORREA DANTAS, Danilo, SÉNÉCAL, Sylvain, TITAH, Ryad; « Measuring the service quality of governmental sites: Development and validation of the e-Government service quality (EGSQUAL) scale », Electronic Commerce Research and Applications, vol. 55, 2022, p. 1-12.

ALJUKHADAR, Muhammad, SÉNÉCAL, Sylvain; « The Effect of Consumer-Activated Mind-Set and Product Involvement on the Compliance With Recommender System Advice », SAGE Open, vol. 11, no 3, 2021, p. 1-10.

ALJUKHADAR, Muhammad, BOEUF, Benjamin, SÉNÉCAL, Sylvain; « Does consumer ethnocentrism impact international shopping? A theory of social class divide », Psychology & Marketing, vol. 38, no 5, 2021, p. 735-744.

ALJUKHADAR, Muhammad, SÉNÉCAL, Sylvain, BÉRIAULT POIRIER, Amélie; « Social media mavenism: Toward an action-based metric for knowledge dissemination on social networks », Journal of Marketing Communications, vol. 26, no 6, 2020, p. 636-665.

ALJUKHADAR, Muhammad, BÉRIAULT POIRIER, Amélie, SÉNÉCAL, Sylvain; « Imagery makes social media captivating! Aesthetic value in a consumer-as-value-maximizer framework », Journal of Research in Interactive Marketing, vol. 14, no 3, 2020, p. 285-303.

ALJUKHADAR, Muhammad, SÉNÉCAL, Sylvain; « Communicating online information via streaming video: the role of user goal », Online Information Review, vol. 41, no 3, 2017, p. 378-397.

ALJUKHADAR, Muhammad, TRIFTS, Valerie, SÉNÉCAL, Sylvain; « Consumer self‐construal and trust as determinants of the reactance to a recommender advice », Psychology & Marketing, vol. 34, no 7, 2017, p. 708-719.

ALJUKHADAR, Muhammad, TRIFTS, Valerie, SÉNÉCAL, Sylvain; « Consumer self‐construal and trust as determinants of the reactance to a recommender advice », Psychology & Marketing, vol. 34, no 7, 2017, p. 708-719.

ALJUKHADAR, Muhammad, SÉNÉCAL, Sylvain; « The user multifaceted expertise: Divergent effects of the website versus e-commerce expertise », International Journal of Information Management, vol. 36, no 3, 2016, p. 322-332.



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Automne 2022

MARK 20118A

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MARK 60106A

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