Le contenu

Camille Grange

Assistant Professor,  Department of Information Technologies


Camille Grange

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: camille.grange@hec.ca
Phone: 514 340-3615
Secretary: 514 340-6476
Fax: 514 340-6132
Office: 4374

Other title(s)

Education

  • Ph.D., University of British Columbia
  • MSc, IT, Management, HEC Montréal
  • DESS., E-Business, HEC Montréal
  • MSc, International Business, Université Lumières Lyon 2

Expertise

  • Adoption, use, and value of information technology in business and everyday life
  • Electronic commerce: consumers' information-seeking and decision-making process
  • Electronic commerce and social media: design of effective hybrid environments
  • Digital transformation of organisations and industries

Current research

  • Forthcoming

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (7)


GRANGE, Camille, BARKI, Henri; « The Nature and Role of User Beliefs Regarding a Website’s Design Quality », Journal of Organizational and End User Computing, vol. 32, no 1, 2020 (status : in press).

GRANGE, Camille, BENBASAT, Izak, BURTON-JONES, Andrew; « With a little help from my friends: Cultivating serendipity in online shopping environments », Information & Management, vol. 56, no 2, 2019, p. 225-235.

GRANGE, Camille, BENBASAT, Izak, BURTON-JONES, Andrew; « A Network-Based Conceptualization of Social Commerce and Social Commerce Value », Computers in Human Behavior, 2019 (status : online).

GRANGE, Camille; « The Generativity of Social Media: Opportunities, Challenges, and Guidelines for Conducting Experimental Research », International Journal of Human-Computer Interaction, vol. 34, no 10, 2018, p. 943-959.

GRANGE, Camille, PROM TEP, Sandrine, SÉNÉCAL, Sylvain; « Digital Transformation at La Presse (A and B) / Métamorphose de La Presse (A et B) », Revue internationale de cas en gestion, vol. 16, no 1, 2018, p. 1-42.

GRANGE, Camille, BENBASAT, Izak; « Opinion seeking in a social network-enabled product review website: a study of word-of-mouth in the era of digital social networks », European Journal of Information Systems, vol. 27, no 6, 2018, p. 629-653.

BURTON-JONES, Andrew, GRANGE, Camille; « From Use to Effective Use: A Representation Theory Perspective », Information Systems Research, vol. 24, no 3, Septembre 2013, p. 632-658.

+

Book chapters (1)


GRANGE, Camille, BENBASAT, Izak; « Tracing Consumers’ Decision-Making in Digital Social Shopping Networks », Information Systems and Neuroscience. Gmunden Retreat on NeuroIS 2016., Springer International Publishing, 2017, p. 1-9.



This award and honor selection covers the last five years.


GRANGE, Camille, PROM TEP, Sandrine, SÉNÉCAL, Sylvain
Prix du meilleur cas paru dans la RICG, GRANGE, Camille, PROM TEP, Sandrine, SÉNÉCAL, Sylvain; « Digital Transformation at La Presse (A and B) / Métamorphose de La Presse (A et B) », Revue internationale de cas en gestion, vol. 16, no 1, 2018, p. 1-42., Revue internationale de cas en gestion, 2018

GRANGE, Camille, BURTON-JONES, Andrew
Best published paper award runner-up, pour le papier: «From Use to Effective Use: A Representation Theory Perspective», Information Systems Research, INFORMS


This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (8)

Élaboration et mise en œuvre de stratégies de référencement naturel , by Aghiles Seffal
March 2019

Définir et mettre en oeuvre une stratégie de développement de présence Web dans un contexte B2B , by Félix-Antoine Guay
March 2019

Stratégies de gestion et d'optimisation de campagnes publicitaires numériques payantes sur les moteurs de recherche , by Marc-Antoine Vignola
March 2019

Analyse et optimisation des efforts de marketing d'affiliation dans un contexte de commerce électronique et pour un modèle de boîte d'abonnement , by Cynthia Bizon
January 2019

Mise au point d'un outil d'analyse de la présence en ligne au sein du secteur Québec à la Caisse de dépôt et placement du Québec , by Marc-André Jean-Monténégro
November 2018

Développement d'un indice de maturité numérique: Mise en œuvre d'un outil de diagnostic de la maturité numérique des entreprises au Canada. , by Donald Gael Mbwentchou Kouandje
September 2018

Implantation de solutions d'intelligence d'affaires en organisation. , by Karine Nadeau
September 2018

Quels sont les enjeux d'adoption d'un outil de collaboration en milieu organisationnel? , by Aissa Prevost
October 2015

+

Directed studies supervision – Master's (43)

Lancement d'une startup de vente en ligne d'articles de seconde main - www.bebin.ca , by Lida Aryanejad
November 2018

Création d'une startup de vente en ligne d'articles de seconde main (www.bebin.ca) , by Mahyar Nasehinejad
November 2018

Stage Konversion , by Caroline Salvas
September 2018

Stage Cossette , by Hugo Marchiani
September 2018

Stage Touché! , by Hadrien Grach
September 2018

L'empreinte écologique de la Blockchain : Le cas de Bitcoin , by Elise Dellière
May 2018

Stage Konversion , by Catherine Tanguay
May 2018

Stage Konversion , by Anne-Marie Thibodeau
May 2018

Stage : Elisys , by Joey Sévigny
May 2018

Stage : Version 10 , by Caroline Choinière
May 2018

Analyse de l'écosystème de données au sein de l'entreprise Pages Jaunes et recommandations sur les stratégies analytiques , by Edouard Bourque-Trudeau
March 2018

Pages Jaunes , by Ahmed Amine Bennani
January 2018

Coordonnateur du trafic affilié - MindGeek Canada , by Mohamed Yousri Emara
October 2017

lg2 , by Maude Bourcier-Bouchard
October 2017

CreatiVal , by Ana Damaris Zambrano Briceno
September 2017

Transformation numérique des opérations - Québecor Média , by Sylvain Coutu
September 2017

Alias Clic , by Jean-Michel Rioux
September 2017

Labelium , by Jérémy Prégent
September 2017

Adviso , by Mathieu Zancan
September 2017

Stratège marketing web & Gestionnaire de projet - CASSIOT , by Fatma Zohra Zemir
September 2017

Oberson.com , by Tomi Larochelle-Létourneau
September 2017

Création et gestion d'une agence web - Neweb , by Mohamed El Bied
May 2017

Konversion: stage en marketing numérique , by Flavie Jourdain
May 2017

L'Occitane en Provence , by Florian Fabre
May 2017

Analyse et optimisation de la présence web - Barista , by Laurier Balthazard
March 2017

Pages Jaunes - Conception d'un programme de recherche UX , by Xavier Degraeve
March 2017

Caravan Web Worker Cooperative , by Alexis Mynard
March 2017

iProspect : Spécialiste Date & Analytiques , by Maxime Gagnon Godard
March 2017

L'Oréal , by Jean-Simon Boivin
March 2017

Konversion : marketing de performance , by Alexandre Piron
January 2017

Konversion - média numérique , by Pierre Nouchet
January 2017

Les Pages Jaunes - Product Manager , by Alban Agogue
January 2017

Keolis Canada , by Mathieu Vaillant
October 2016

Apprentissage sur le travail dirigé en commerce électronique BAM stratégy , by Christophe Lareau
August 2016

Groupe Germain Hôtels , by Alexis Marcoux
August 2016

Initiativenet , by Camille Nolet
August 2016

Mandat de chef de production pour NIXA , by Pierre-Olivier Campagna
August 2016

Optimisation des outils technologiques de l'AECS de HEC Montréal , by Morgan Martin
June 2016

KEM Solutions , by Rémy Vanherweghem
June 2016

Pléiade Capital , by Catherine Paquette
June 2016

OKAM , by Simon Richer-Bond
June 2016

La méthode Lean Startup : Mécanismes et démonstration , by Laurence Fugère
June 2016

Review It , by Félix Descôteaux
June 2016

Summer 2019

6-700-15
Transformation numérique : perspectives et enjeux
6-772-17
Méthodologie d'intervention en commerce électronique

Fall 2018

6-700-15
Transformation numérique

Summer 2018

35-701-01
UM-CEL 6002 Atelier synthèse - commerce électronique
6-772-17
Méthodologie d'intervention en commerce électronique

Fall 2017

6-700-15
Transformation numérique

Summer 2017

35-701-01
UM-CEL 6002 Atelier synthèse - commerce électronique

hec.ca > Faculty