Le contenu

Yannik St-James

Associate Professor,  Department of Marketing


Yannik St-James

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: yannik.st-james@hec.ca
Phone: 514 340-6759
Secretary: 514 340-6413
Fax: 514 340-5631
Office: 4.731

Education

  • M. Sc. (gestion internationale), HEC Montréal
  • Ph. D. (marketing), Queen's University

Expertise

  • Consumer behavior: Consumers' identity projects; Cultural and experiential facet of consumption
  • Brand management
  • Food marketing and consumption
  • Qualitative methods in marketing research

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (2)


ST-JAMES, Yannik, DARVEAU, Jessica, FORTIN, Josyane; « Immersion in film tourist experiences », Journal of Travel & Tourism Marketing, vol. 35, no 3, 2018, p. 273-284.

COLBERT, François, ST-JAMES, Yannik; « Research in Arts Marketing: Evolution and Future Directions », Psychology & Marketing, vol. 31, no 8, 2014, p. 566-575.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Master's thesis direction – MSc in Management (5)

La relation entre le parcours de vie d'un individu et le développement de sa marque-personne : Les cas des blogueuses de mode Arielle Charnas et Chriselle Lim , by Élisabeth Lasnier
November 2019

In codirection with : MARCOUX, Jean-Sébastien
« Je ne suis plus végane »: La performance de désadoption sur YouTube, by Lucy Baunay
November 2019




+

Supervised project supervision – MSc in Management (6)

Le développement de la marque-personne Karine Joncas: Mandat pour l'entreprise Karine Joncas Cosmétiques , by Maude Hamel
March 2019

Le potentiel de la responsabilité sociale chez Sokoloff Lingerie , by Marie-Laurence Cormier
March 2019

MAVEN Models: Gestionnaire de Marques-Personnes. Comment une compagnie parvient-elle à développer et encadrer un éventail de marques-personnes à l'ère des médias sociaux? , by Robin Sempere
March 2019

Branding Sustainable Supply Chains in the Context of the Artisan Sector: The Consumer-facing Nest Seal for Handworker Wellbeing , by Alexandra Nadeau-Lessard
March 2018

Positioning Galaxy Mall through Qualitative Research , by Gabriel Garceau
May 2015

Cas pédagogique Lululemon Athletica Inc. , by Marie-Ève Dubé
September 2014

Winter 2020

MARK 20110
Gestion de produits et marques
MARK 60104
Gestion de marques et produits

Fall 2019

MARK 20110
Gestion de produits et marques

Winter 2019

3-110-16
Gestion de produits et marques
6-104-17
Gestion de marques et produits

Fall 2018

3-110-16
Gestion de produits et marques

Winter 2018

6-104-17
Gestion de marques et produits

hec.ca > Faculty