Le contenu

Yannik St-James

Associate Professor,  Department of Marketing


Yannik St-James

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: yannik.st-james@hec.ca
Phone: 514 340-6759
Secretary: 514 340-6413
Fax: 514 340-5631
Office: 4.731

Education

  • M. Sc. (gestion internationale), HEC Montréal
  • Ph. D. (marketing), Queen's University

Expertise

  • Consumer behavior: Consumers' identity projects; Cultural and experiential facet of consumption
  • Brand management
  • Food marketing and consumption
  • Qualitative methods in marketing research

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (2)


ST-JAMES, Yannik, DARVEAU, Jessica, FORTIN, Josyane; « Immersion in film tourist experiences », Journal of Travel & Tourism Marketing, vol. 35, no 3, 2018, p. 273-284.

COLBERT, François, ST-JAMES, Yannik; « Research in Arts Marketing: Evolution and Future Directions », Psychology & Marketing, vol. 31, no 8, 2014, p. 566-575.

+

Books (1)


COLBERT, François, BRUNET, Johanne, RAVANAS, Philippe, RESTUCCIA, Mariachiara, ST-JAMES, Yannik, RICH, Dennis; Le marketing des arts et de la culture, Chenelière Éducation, 2014.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (6)

MAVEN Models: Gestionnaire de Marques-Personnes. Comment une compagnie parvient-elle à développer et encadrer un éventail de marques-personnes à l'ère des médias sociaux? , by Robin Sempere
March 2019

Le potentiel de la responsabilité sociale chez Sokoloff Lingerie , by Marie-Laurence Cormier
March 2019

Le développement de la marque-personne Karine Joncas: Mandat pour l'entreprise Karine Joncas Cosmétiques , by Maude Hamel
March 2019

Branding Sustainable Supply Chains in the Context of the Artisan Sector: The Consumer-facing Nest Seal for Handworker Wellbeing , by Alexandra Nadeau-Lessard
March 2018

Positioning Galaxy Mall through Qualitative Research , by Gabriel Garceau
May 2015

Cas pédagogique Lululemon Athletica Inc. , by Marie-Ève Dubé
September 2014

Winter 2019

3-110-16
Gestion de produits et marques
6-104-17
Gestion de marques et produits

Fall 2018

3-110-16
Gestion de produits et marques

Winter 2018

6-104-17
Gestion de marques et produits

Fall 2017

3-110-16
Gestion de produits et marques

hec.ca > Faculty