Le contenu

Sihem Taboubi

Professor,  Department of Marketing


Sihem Taboubi

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: sihem.taboubi@hec.ca
Phone: 514 340-7166
Secretary: 514 340-6428
Fax: 514 340-5631
Office: 5.450

Personal page

Other title(s)

Education

  • M. Sc. (gestion), HEC Montréal
  • Ph. D. (administration), HEC Montréal

Expertise

  • Marketing models
  • Marketing research
  • Management of marketing channels
  • Promotions

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (3)


KORT, Peter M., TABOUBI, Sihem, ZACCOUR, Georges; « Pricing decisions in marketing channels in the presence of optional contingent products », Central European Journal of Operations Research, vol. 28, no 1, 2020, p. 167-192.

TABOUBI, Sihem; « Incentive mechanisms for price and advertising coordination in dynamic marketing channels », International Transactions in Operational Research, vol. 26, no 6, 2019, p. 2281-2304.

NGENDAKURIYO, Fabien, TABOUBI, Sihem; « Pricing Strategies of Complementary Products in Distribution Channels: A Dynamic Approach », Dynamic Games and Applications, vol. 7, no 1, 2017, p. 48-66.

+

Books (3)


PINEAU, Pierre-Olivier, SIGUÉ, Simon-Pierre, TABOUBI, Sihem; Games in Management Science: Essays in Honor of Georges Zaccour, Springer, 2020.

BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Marketing Management, Chenelière Éducation, 2018.

BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Gestion du marketing, Chenelière Éducation, 2017.

+

Book chapters (1)


MARTIN-HERRAN, Guiomar, TABOUBI, Sihem; « On the Modelling of Price Effects in the Diffusion of Optional Contingent Products », Games in Management Science: Essays in Honor of Georges Zaccour, Springer, 2020, p. 15-39.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (10)

Optimisation de la présence web et de l'expérience utilisateur sur le site de Keurig Canada , by Audrey Beckers
March 2021

Analyse descriptive et inférentielle de la campagne web REER-CELI 2020 de Desjardins , by Karina Paulauskas
March 2021

Les plateformes de commerce électronique et les progiciels de gestion intégrée , by Alexandra Barci-Tessier
March 2020

Consommation des médias: comparaison des Québécois francophones et des Canadiens anglais , by Frédéric Olivier Brosseau
September 2018

Potentiel, habitudes de consommation et processus d'achat du segment SOHO de Nespresso au Canada , by Sabrine Mahfoud
September 2018

In codirection with : LEGOUX, Renaud
Fidélisation des clients corporatifs au Cirque du Soleil , by Rachel Dolcé
September 2018

Étude du marché de la vidéo explicative animée utilisée à des fins de formation en entreprise , by Sophie Charbonneau
May 2018

Mandat d'intervention chez Sandoz Canada: Des recommandations stratégiques pour la gamme de produits Polytopic , by Josianne Rodrigue
March 2018

L'amélioration de l'expérience client des milléniaux à la STM , by Myriam Bouabdalah
September 2017

Mandat de consultation dans l'industrie des cosmétiques de couleur pour la firme Joly Cosmétiques , by Stéphanie Philippe
September 2015


hec.ca > Faculty