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Marie-Agnès Parmentier

Associate Professor,  Department of Marketing


Marie-Agnès Parmentier

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: marie-agnes.parmentier@hec.ca
Phone: 514 340-7167
Secretary: 514 340-6413
Fax: 514 340-5631
Office: 4.733

Other title(s)

Education

  • M. Sc. (marketing), HEC Montréal
  • Ph. D. (Business Administration), York University

Expertise

  • Branding
  • Communities of Consumption
  • Fashion Marketing
  • Media Consumption and Participatory Culture
  • Qualitative Research Methods

This publication selection covers the last five years.


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Journal articles (4)


PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen; « Working It: Managing Professional Brands in Prestigious Posts », Journal of Marketing, vol. 85, no 2, 2021, p. 110-128.

VERESIU, Ela, PARMENTIER, Marie-Agnès; « Advanced Style Influencers: Confronting Gendered Ageism in Fashion and Beauty Markets », Journal of the Association for Consumer Research, vol. 6, no 2, 2021 (status : accepted).

DELISLE, Marie-Pier, PARMENTIER, Marie-Agnès; « Navigating person-branding in the fashion blogosphere », Journal of Global Fashion Marketing, vol. 7, no 3, 2016, p. 211-224.

PARMENTIER, Marie-Agnès; « High heels », Consumption Markets & Culture, vol. 19, no 6, 2016, p. 511-519.

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Books (1)


PARMENTIER, Marie-Agnès, ZEYNEP, Arsel; Research in Consumer Culture Theory, Vol. 2 : Proceedings of the Consumer Culture Theory Conference, Consumer Culture Theory Consortium, 2019.

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Book chapters (1)


PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen; « What’s New? Institutional Work in Updating Taste », Taste, Consumption and Markets : An Interdisciplinary Volume, Routledge, 2018, p. 65-82.



This award and honor selection covers the last five years.


PARMENTIER, Marie-Agnès
Sidney J. Levy Award, PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen; « Things Fall Apart: The Dynamics of Brand Audience Dissipation », Journal of Consumer Research, vol. 41, no 5, Février 2015, p. 1228-1251., Consumer Culture Theory Consortium, 2016


This selection of supervision activities covers the last five years.

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Supervised project supervision – MSc in Management (6)

Étude typologique des streamers de jeux vidéo à l'ère du Cloud Gaming , by Paul Revert
November 2020

Développement d'une nouvelle stratégie sur les réseaux sociaux: Le cas Laura Canada , by Caroline Messier
March 2019

Le marketing d'influence dans l'industrie hôtelière. Analyse du Germain Charlevoix. , by Karine Dion Carter
September 2018

La relance d'un produit dans un contexte B2B , by Camille Grenier
January 2018

Mandat de diagnostic et de recommandations sur l'élaboration de la marque employeur chez Metro , by Audrey-Maude Côté
October 2017

Comprendre la construction d'une communauté de marque dans une phase de développement de produit , by Guillaume Bergerot
September 2015

Winter 2021

MARK 20107A

Fall 2020

Winter 2020

MARK 20107A

Fall 2019

Winter 2019

6-111-14
Consommation, Médias, et Culture Participative
80-111-17A
Topics in Consumer Culture Theory

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