MS1 en-us
MS2 Professor
MS3 Professor (f)
MS4 Professor
MS2 Professor
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MS4 Professor
Marie-Agnès Parmentier
Professor, Department of Marketing

Contact information
HEC Montréal3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7
Email : marie-agnes.parmentier@hec.ca
Phone : 514 340-7167
Secretary: 514 340-6413
Fax : 514 340-5631
Office : 4.733
Other title(s)
- Member of the Chair in Arts Management
Education
- M. Sc. (marketing), HEC Montréal
- Ph. D. (Business Administration), York University
Expertise
- Branding
- Communities of Consumption
- Fashion Marketing
- Media Consumption and Participatory Culture
- Qualitative Research Methods
This publication selection covers the last five years.
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Journal articles (2)
PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen;
« Working It: Managing Professional Brands in Prestigious Posts »,
Journal of Marketing, vol. 85, no 2, 2021, p. 110-128.
VERESIU, Ela, PARMENTIER, Marie-Agnès;
« Advanced Style Influencers: Confronting Gendered Ageism in Fashion and Beauty Markets »,
Journal of the Association for Consumer Research, vol. 6, no 2, 2021, p. 263-273.
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Books (1)
PARMENTIER, Marie-Agnès, ARSEL, Zeynep;
Research in Consumer Culture Theory, Vol. 2 : Proceedings of the Consumer Culture Theory Conference,
Consumer Culture Theory Consortium, 2019.
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Book chapters (3)
FISCHER, Eileen, PARMENTIER, Marie-Agnès, RUSSELL, Cristel, SCHAU, Hope Jensen;
« What Are Audiences and Why Do They Matter? »,
Consumer Culture Theory , SAGE, 2023, p. 327-343.
BAUDET, Alex, PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen;
« Considering the impacts of transgressive behaviors among interactive online audiences »,
Routledge Handbook of Digital Consumption, Routledge, 2022, p. 205-217.
PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen;
« What’s New? Institutional Work in Updating Taste »,
Taste, Consumption and Markets : An Interdisciplinary Volume, Routledge, 2018, p. 65-82.
This selection of supervision activities covers the last five years.
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Master's thesis direction – MSc in Management (7)
Le body-positivisme sur Instagram : la consommation d'un média social comme moyen d'émancipation, by Jessica Agasseau
January 2023
January 2023
La mise en scène des influenceurs virtuels et des marques, by Léna Bourassin
January 2022
January 2022
Les nouvelles relations entre les studios de jeux vidéo et leurs communautés de fans, by Julie Adeline
November 2020
November 2020
Le K-Pop crack : contribuer à sa communauté en utilisant l'humour, by Sophie Gourdeau-Guay
September 2020
September 2020
L'habit fait-il le moine? Une ascension royale, by Maud Demazet
September 2020
September 2020
L'aversion des adeptes: L'étude du désintéressement aux marques-personnes, by Marie-Christine Chevalier
May 2020
May 2020
Performed Consumption and Consumed Performance: Desire Territorialisation in Korean Beauty Vlogs, by Marie-Ève Jodoin
March 2018
March 2018
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Supervised project supervision – MSc in Management (7)
Les pratiques de légitimation des beauty boys dans un champ organisationnel dominé par les femmes : le cas du secteur de la cosmétique , by Sarah Grandry
March 2022
March 2022
Renforcement de positionnement : Quand les dirigeants utilisent leur propre réseau virtuel pour propulser la marque , by Geneviève Nadeau
November 2021
November 2021
Étude typologique des streamers de jeux vidéo à l'ère du Cloud Gaming , by Paul Revert
November 2020
November 2020
Développement d'une nouvelle stratégie sur les réseaux sociaux: Le cas Laura Canada , by Caroline Messier
March 2019
March 2019
Le marketing d'influence dans l'industrie hôtelière. Analyse du Germain Charlevoix. , by Karine Dion Carter
September 2018
September 2018
La relance d'un produit dans un contexte B2B , by Camille Grenier
January 2018
January 2018
Mandat de diagnostic et de recommandations sur l'élaboration de la marque employeur chez Metro , by Audrey-Maude Côté
October 2017
October 2017
Fall 2023
MARK 60111
Winter 2022
MARK 20107A
MARK 80111A