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Marie-Agnès Parmentier

Associate Professor,  Department of Marketing


Marie-Agnès Parmentier

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: marie-agnes.parmentier@hec.ca
Phone: 514 340-7167
Secretary: 514 340-6413
Fax: 514 340-5631
Office: 4.733

Other title(s)

Education

  • M. Sc. (marketing), HEC Montréal
  • Ph. D. (Business Administration), York University

Expertise

  • Branding
  • Communities of Consumption
  • Fashion Marketing
  • Media Consumption and Participatory Culture
  • Qualitative Research Methods

This publication selection covers the last five years.


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Journal articles (5)


VERESIU, Ela, PARMENTIER, Marie-Agnès; « Advanced Style Influencers: Confronting Gendered Ageism in Fashion and Beauty Markets », Journal of the Association for Consumer Research, vol. 6, no 2, 2021 (status : accepted).

PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen; « Working It: Managing Professional Brands in Prestigious Posts », Journal of Marketing, 2021 (status : online).

DELISLE, Marie-Pier, PARMENTIER, Marie-Agnès; « Navigating person-branding in the fashion blogosphere », Journal of Global Fashion Marketing, vol. 7, no 3, 2016, p. 211-224.

PARMENTIER, Marie-Agnès; « High heels », Consumption Markets & Culture, vol. 19, no 6, 2016, p. 511-519.

PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen; « Things Fall Apart: The Dynamics of Brand Audience Dissipation », Journal of Consumer Research, vol. 41, no 5, 2015, p. 1228-1251.

+

Books (1)


PARMENTIER, Marie-Agnès, ZEYNEP, Arsel; Research in Consumer Culture Theory, Vol. 2 : Proceedings of the Consumer Culture Theory Conference, Consumer Culture Theory Consortium, 2019.

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Book chapters (1)


PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen; « What’s New? Institutional Work in Updating Taste », Taste, Consumption and Markets : An Interdisciplinary Volume, Routledge, 2018, p. 65-82.



This award and honor selection covers the last five years.


PARMENTIER, Marie-Agnès
Sidney J. Levy Award, PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen; « Things Fall Apart: The Dynamics of Brand Audience Dissipation », Journal of Consumer Research, vol. 41, no 5, Février 2015, p. 1228-1251., Consumer Culture Theory Consortium, 2016


This selection of supervision activities covers the last five years.

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Supervised project supervision – MSc in Management (6)

Développement d'une nouvelle stratégie sur les réseaux sociaux: Le cas Laura Canada , by Caroline Messier
March 2019

Le marketing d'influence dans l'industrie hôtelière. Analyse du Germain Charlevoix. , by Karine Dion Carter
September 2018

La relance d'un produit dans un contexte B2B , by Camille Grenier
January 2018

Mandat de diagnostic et de recommandations sur l'élaboration de la marque employeur chez Metro , by Audrey-Maude Côté
October 2017

Comprendre la construction d'une communauté de marque dans une phase de développement de produit , by Guillaume Bergerot
September 2015

Le lancement d'une régie publicitaire spécialisée dans la blogosphère , by Aurélie Sauthier
June 2014

Fall 2020

MARK 60111
Consommation, Médias, et Culture Participative
MARK 80111A
Topics in Consumer Culture Theory

Winter 2020

MARK 20107A
Consumer Behavior
MARK 60111
Consommation, Médias, et Culture Participative

Fall 2019

MARK 60111
Consommation, Médias, et Culture Participative

Winter 2019

6-111-14
Consommation, Médias, et Culture Participative
80-111-17A
Topics in Consumer Culture Theory

Fall 2018

6-111-14
Consommation, Médias, et Culture Participative

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