Le contenu

François Colbert

Professor,  Department of Marketing


François Colbert

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: francois.colbert@hec.ca
Phone: 514 340-6827
Secretary: 514 340-5629
Fax: 514 340-6432
Office: 4.363a

Personal page

Other title(s)

Education

  • MBA, HEC Montréal
  • M. Sc. (gestion), HEC Montréal

Expertise

  • Marketing of arts and culture

Current research

For more information: Research, publications and teaching (pdf)


This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (12)


LIN, Yi, COLBERT, François, HUIHUI, Luo; « Operations Management and Strategic Positioning of the NCPA », International Journal of Arts Management, vol. 21, no 3, 2019, p. 73-81.

COLBERT, François, CORREA DANTAS, Danilo; « Customer Relationships in Arts Marketing: A Review of Key Dimensions in Delivery by Artistic and Cultural Organizations », International Journal of Arts Management, vol. 21, no 2, 2019, p. 4-14.

LIN, Yi, COLBERT, François; « Chinese Opera and the International Market », International Journal of Arts Management, vol. 20, no 3, 2018, p. 75-82.

OBAIDALAHE, Zakia, SALERNO, Francis, COLBERT, François; « Subscribers' Overall Evaluation of a Multi-experience Cultural Service, Tolerance for Disappointment, and Sustainable Loyalty », International Journal of Arts Management, vol. 20, no 1, 2017, p. 21-30.

CHARLAND-LALLIER, Maude, COLBERT, François; « Factors Influencing the Choice of a Career Path in the Arts », American Journal of Arts Management, vol. 4, no 1, 2017, p. 1-18.

COLBERT, François; « A Brief History of Arts Marketing Thought in North America », Journal of Arts Management, Law, and Society, vol. 47, no 3, 2017, p. 167-177.

RUIZ GUTIÉRREZ, Jaime, COLBERT, François, HINNA, Alessandro; « Arts and culture management : Academic research, a key factor for its development: heterogeneous topics that drive knowledge of the sector », Academia Revista Latinoamericana de Administración, vol. 30, no 2, 2017, p. 147-155.

COLBERT, François; « The Importance of the Consumption Experience in Art: A Western-style study », Chinese Journal of Arts Management, vol. 1, no 1, 2017, p. 24-32.

RECAMAN, Ana Lucia, COLBERT, François; « Tania Pérez-Salas, Dancer And Choreographer: From Artistic Creation To Management Of A Cultural Enterprise », International Journal of Arts Management, Special Edition Latin America, 2016, p. 232-245.

RUIZ GUTIÉRREZ, Jaime, GRANT, Philip Stanley, COLBERT, François; « Arts Management in Developing Countries : A Latin American Perspective », International Journal of Arts Management, Special Edition Latin America, 2016, p. 6-17.

CORREA DANTAS, Danilo, COLBERT, François; « Festival de Lanaudière: Differentiation in Customer Experience », International Journal of Arts Management, Vol. 18, no 3, 2016, p. 79-85.

COLBERT, François, ST-JAMES, Yannik; « Research in Arts Marketing: Evolution and Future Directions », Psychology & Marketing, vol. 31, no 8, 2014, p. 566-575.

+

Books (2)


BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Marketing Management, Chenelière Éducation, 2018.

BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Gestion du marketing, Chenelière Éducation, 2017.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (2)

Comment augmenter la mobilisation chez les réalisateurs de l'AARQ ? , by Stéphanie Brûlé
March 2017

Étude de l'impact de l'utilisation des nouvelles technologies sur l'expérience client en contexte muséal , by Vero Laurencia Robsell
October 2016

+

Integrative project supervision – Master's (10)

Le Centre national de danse-thérapie des Grands Ballets et la recherche en danse et mieux-être : un plan stratégique. , by Amy Eloïse Mailloux
September 2019

Le Centre Segal - Attirer de nouveaux publics , by Ranwa Alboukhari
January 2017

Diagnostic culturel de la MRC Rivière du Nord , by Janie Dumas-Jasmin
March 2016

Analyse de la mise de marché d'un nouveau produit dans le domaine de l'art numérique , by Joannie Bergeron
September 2015

Mandat de développement du secteur culturel du centre Jean-Claude Malépart , by Tayebeh Rahimi
March 2015

L'utilisation des réseaux sociaux en télévision- cas Télétoon , by Stéfanie Larivée
March 2015

Étalonnage et évaluation de l'impact des outils électroniques de promotion et diffusion des JMC et d'autres institutions , by Laetitia Suzann Matrat
January 2015

Études de perception des parties prenantes des JMC , by Daniel Constantineau
October 2014

Recherche sur l'analyse de l'impact des programmes de concentration artistique au secondaire sur la fréquentation et la participation future aux activités culturelles et sur l'impact engendré sur la carrière , by Maude Charland-Lallier
September 2014

Implantation d'un programme de dons planifiés à la Fondation du Musée d'archéologie et d'histoire de Montréal, Pointe-à-Callière , by Julie Roy
September 2014

Fall 2019

MARK 60116
Marketing des arts et du divertissement

Winter 2019

2003MIHEC
Managing Cultural Products and Brands

Fall 2018

80-102-17A
Arts and Cultural Marketing

Winter 2018

2002MIHEC
Arts Marketing
2003MIHEC
Managing Cultural Products and Brands

hec.ca > Faculty