MAILHOT, Chantale et al.;
« Collective Action for a Multispecies World. A compositionist approach to Grand Challenges »,
M@n@gement, vol. 0, no 00, 2023 (status : accepted).
MAILHOT, Chantale et al.;
« La controverse publique du conflit étudiant québécois de 2011-2012" »,
Revue Internationale de Cas en Gestion, vol. 21, 2023 (status : accepted).
MAILHOT, Chantale et al.;
« On the pedagogical potential of the performativity perspective for management education »,
Revista Ciências em Debate, vol. 6, no 00, 2022 (status : accepted).
AGOGUÉ, Marine, MAILHOT, Chantale, LORTIE, Stéphane;
« Vol 92 de la British Midland (A et B) (Le) »,
Revue internationale de cas en gestion, vol. 19, no 1, 2021, p. 1-11.
MAILHOT, Chantale, GAUDET, Stéphanie, DRAPEAU, Émilie, FUENTES CACERES, Jose;
« Éduquer à la citoyenneté démocratique par l’innovation sociale : l’idéal de l’entrepreneuriat social remis en question »,
Canadian Journal of Nonprofit and Social Economy Research/Revue canadienne de recherche sur les OSBL et l'économie sociale, vol. 12, no 2, 2021, p. 58-73.
MAILHOT, Chantale, MICHAUD, Valérie, TELLO ROZAS, Sonia Luzmila;
« When the means modify the ends. (E)Valuating and transforming the purpose of a nonprofit organization through impact assessment »,
Canadian Journal of Nonprofit and Social Economy Research/Revue canadienne de recherche sur les OSBL et l'économie sociale, vol. 11, no 2, 2020, p. 35-55.
GAGNON, Stéphanie, MAILHOT, Chantale, ZIAM, Saliha;
« The role and contribution of an intermediary organisation in the implementation of an interactive knowledge transfer model »,
Evidence & Policy, vol. 15, no 1, 2019, p. 7-29.
DIONNE, Karl Emanuel, MAILHOT, Chantale, LANGLEY, Ann;
« Modeling the Evaluation Process in a Public Controversy »,
Organization Studies, vol. 40, no 5, 2019, p. 651-679.
MESNY, Anne, MAILHOT, Chantale;
« Produire, diffuser, commercialiser… ou les tribulations d’un chercheur en gestion qui voulait que ses connaissances soient « utiles » »,
Revue internationale de cas en gestion, vol. 16, no 4, 2018, p. 1-10.