Le contenu

Aurélia Durand

Associate Professor,  Department of International Business


Aurélia Durand

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email : aurelia.durand@hec.ca
Phone : 514-340-1488
Secretary: 514-340-6188
Fax : 514-340-6987
Office : 3.230

Education

  • BBA (Entrepreneurship), Groupe ICN, Université Nancy II (France)
  • M.B.A., Université Laval
  • Ph.D. (administration), Université Laval

Expertise

  • International/ Relational/ Industrial Marketing
  • Value Creation/ Sharing/ Capture
  • Customer-Supplier Relationships
  • Latin America

Current research

  • Investing in North America: a revised approach to location choice determinants
  • Origin-based marketing: a theoretical model and case studies

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (1)


DURAND, Aurélia, TURKINA, Ekaterina, ROBSON, Matthew; « Psychic Distance and Country Image in Exporter–Importer Relationships », Journal of International Marketing, vol. 24, no 3, 2016, p. 31-57.

+

Books (1)


DURAND, Aurélia; Marketing and Globalization, Routledge, 2019.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (10)

Research Mandate: Decisions to Invest in North America by Indian Companies , by Pushkin Shaniv Pushkin Shaniv
September 2021

Case study: Can China Save the Canadian Sealing Industry? , by Xuemei Sun
September 2021

Sélection de distributeurs à l'international : Un enjeu de taille pour les entreprises de gestion export , by Hasnae Serghini
September 2020

Case Study about Shu Uemura's Online Brand Personality Creation, within the Digital Shift of the Brand in the Professional Hair Care Industry. , by Marc-Antoine Hébert
May 2017

Internationaliser des prestations de développement de marque personnelle en Suisse , by Sébastien Beck
March 2017

Determining the Appropriate Degree of Marketing Standardization and Adaptation for Roche Bobois - a French Furniture Brand in the United States , by Maxime Cloutier
March 2017

In codirection with : FREDETTE, Marc
Comment promouvoir une expérience client au moyen de canaux digitaux ? Guide des meilleures pratiques appliquées à l'industrie du tourisme d'aventure et de nature du Québec , by Pascale Martin
March 2017

Causes et conséquences de l'adoption de nouveaux sports comme vecteurs de publicité par l'industrie du luxe , by Thomas Vilanova
October 2016

In codirection with : COHENDET, Patrick
Utilité et fonctionnement des missions économiques dans une optique d'internationalisation des entreprises: Cas de la mission économique de la Chambre de commerce du Luxembourg à Montréal du 16 au 18 mars 2015 , by Raphaël Schott
September 2016

Charité, créativité et communauté : où répliquer ce modèle d'affaires unique? Le cas MonHood , by Julio Natal Sequeira
June 2016


hec.ca > Faculty