Le contenu

Aurélia Durand

Associate Professor,  Department of International Business


Aurélia Durand

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: aurelia.durand@hec.ca
Phone: 514-340-1488
Secretary: 514-340-6188
Fax: 514-340-6987
Office: 3.226

Education

  • BBA (Entrepreneurship), Groupe ICN, Université Nancy II (France)
  • M.B.A., Université Laval
  • Ph.D. (administration), Université Laval

Expertise

  • International/ Relational/ Industrial Marketing
  • Value Creation/ Sharing/ Capture
  • Customer-Supplier Relationships
  • Latin America

Current research

  • Learning from 238 city bids for Amazon’s HQ2
  • Proposing a nomological network for origin-based marketing

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (5)


DURAND, Aurélia; « Building a better literature review: Looking at the nomological network of the country-of-origin effect », Canadian Journal of Administrative Sciences / Revue canadienne des sciences de l'administration, vol. 33, no 1, 2016, p. 50-65.

DURAND, Aurélia, TURKINA, Ekaterina, ROBSON, Matthew; « Psychic Distance and Country Image in Exporter–Importer Relationships », Journal of International Marketing, vol. 24, no 3, 2016, p. 31-57.

DURAND, Aurélia, KUENTZ, Eléonore; « Telemetrix (A) – North-South Exports Lends a Helping Hand to Telemetrix: Mexico or Brazil? », Revue internationale de cas en gestion, vol. 14, no 1, 2016, p. 1-19.

DURAND, Aurélia, KUENTZ, Eléonore; « Telemetrix (B) – Telemetrix in Brazil: Indirect Export, Outsourcing, or Licence? », Revue internationale de cas en gestion, vol. 14, no 1, 2016, p. 1-10.

GELDES, Cristian, FELZENSZTEIN, Christian, TURKINA, Ekaterina, DURAND, Aurélia; « How does proximity affect interfirm marketing cooperation? A study of an agribusiness cluster », Journal of Business Research, vol. 68, no 2, 2015, p. 263-272.

+

Books (1)


DURAND, Aurélia; Marketing and Globalization, Routledge, 2019.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (14)

Case Study about Shu Uemura's Online Brand Personality Creation, within the Digital Shift of the Brand in the Professional Hair Care Industry. , by Marc-Antoine Hébert
May 2017

Determining the Appropriate Degree of Marketing Standardization and Adaptation for Roche Bobois - a French Furniture Brand in the United States , by Maxime Cloutier
March 2017

Internationaliser des prestations de développement de marque personnelle en Suisse , by Sébastien Beck
March 2017

In codirection with : FREDETTE, Marc
Comment promouvoir une expérience client au moyen de canaux digitaux ? Guide des meilleures pratiques appliquées à l'industrie du tourisme d'aventure et de nature du Québec , by Pascale Martin
March 2017

Causes et conséquences de l'adoption de nouveaux sports comme vecteurs de publicité par l'industrie du luxe , by Thomas Vilanova
October 2016

In codirection with : COHENDET, Patrick
Utilité et fonctionnement des missions économiques dans une optique d'internationalisation des entreprises: Cas de la mission économique de la Chambre de commerce du Luxembourg à Montréal du 16 au 18 mars 2015 , by Raphaël Schott
September 2016

Charité, créativité et communauté : où répliquer ce modèle d'affaires unique? Le cas MonHood , by Julio Natal Sequeira
June 2016

Le rôle du Service économique de la Délégation générale du Québec à Mexico dans la réduction de l'impact lié aux distances pour les PME québécoises exportatrices , by Jorge Hernan Zapata
March 2016

L'internationalisation des orchestres : le cas d'Arion Orchestre Baroque , by Marilyne Laroche Corbeil
March 2016

Reitmans s'interroge: quelle stratégie pour relancer la croissance de RW&CO? , by Kevin Manceau
September 2015

Export Nord-Sud: développer les marchés des PME québécoises en Amérique latine , by Eléonore Kuentz
September 2015

In codirection with : VAN ASSCHE, Ari
Les enjeux de l'internationalisation d'une entreprise chinoise en Afrique: le cas de Vesna au Sénégal , by Mame Mareme Diop
June 2015

Le marché allemand de la mode: plan marketing pour l'entreprise Harricana par Mariouche , by Geneviève Laliberté-Robert
June 2014

Brand Equity and Country-of-Origin: A Study of ALDO in the UK , by Ivette Maakaroun
September 2013

Fall 2019

MARK 20024
Marketing international
MARK 60014
Marketing et mondialisation
INTE 50000A
The Firm and its Local and Global Context
INTE 50000
L'entreprise et son contexte local et mondial

hec.ca > Faculty