Le contenu

Ali Tezer

Assistant Professor,  Department of Marketing


Ali Tezer

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: ali.tezer@hec.ca
Phone: 514 340-6340
Secretary: 514 340-6412
Fax: n/a
Office: 4.752

Education

Ph.D., Marketing, Concordia University

 M.B.A., Bilkent University


This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (5)


TEZER, Ali, TOFIGHI, Maryam; « CSR spillover effect: the influence of a brand’s corporate social responsibility activity on competing brands », Journal of Marketing Management, vol. 37, no 7/8, 2021, p. 651-670.

TEZER, Ali, SOBOL, Kamila; « “My life is a mess, I deserve a brownie:” Justifying indulgence by overstating the severity of life problems », Psychology & Marketing, vol. 38, no 9, 2021, p. 1393-1403.

TEZER, Ali, BODUR, Onur, GROHMANN, Bianca; « When goliaths win and davids lose: The moderating role of perceived risk in brand biography effects », Psychology & Marketing, 2021 (status : online).

TEZER, Ali, BODUR, Onur; « The Greenconsumption Effect: How Using Green Products Improves Consumption Experience », Journal of Consumer Research, vol. 47, no 1, 2020, p. 25-39.

TEZER, Ali, BODUR, Onur, GROHMANN, Bianca; « Communicating brand biographies effectively: the role of communication source », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 48, no 4, 2020, p. 712-733.



This award and honor selection covers the last five years.


TEZER, Ali
Prix de recherche Nouveau chercheur 2020, Ce prix souligne l’excellence en ce qui a trait aux publications scientifiques et professionnelles d’un professeur adjoint ou d'un professeur invité avec perspective de carrière de HEC Montréal, au cours des trois dernières années., HEC Montréal, 2020


This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (6)

Development of a dashboard for decision support and monitoring the progress of bookings sales for the Decathlon Community online service , by Salomé Privé
May 2021

Analyse et optimisation des éléments ayant un impact sur l'acquisition et la rétention des utilisateurs de l'application mobile Upcycli , by Erika Cournoyer
March 2021

La biographie de marque underdog comme outil de marketing stratégique : Le cas d'Unisson Structures , by Louis Morissette
November 2020

Acquérir et fidéliser les consommateurs par une stratégie de contenu dans un contexte d'architecture de marque complexe , by Laurence Campeau
November 2020

Développer et mettre en place une stratégie d'acquisition et de conversion pour la marque PLAYBOX , by Julie Davidou
September 2020

Stratégie de Marketing Digital pour Picolo Vélo , by Fatima Zaamoun
May 2019

+

Integrative project supervision – Master's (2)

Stratégies de réduction de l'impact environnemental et de communication pour SIMKHA , by Louisa Maria Campos
October 2020

Plan de marketing et de communication pour la Fondation Pointe-à-Callière , by Maïa Mendilaharzu
March 2020

Fall 2021

MARK 20107A

Winter 2021

MARK 20107A

Fall 2020

MARK 20107A

Summer 2020

Fall 2019

MARK 20107A

hec.ca > Faculty