Le contenu

Aurélia Durand

Associate Professor,  Department of International Business


Aurélia Durand

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: aurelia.durand@hec.ca
Phone: 514-340-1488
Secretary: 514-340-6188
Fax: 514-340-6987
Office: 3.226

Education

  • BBA (Entrepreneurship), Groupe ICN, Université Nancy II (France)
  • M.B.A., Université Laval
  • Ph.D. (administration), Université Laval

Expertise

  • International/ Relational/ Industrial Marketing
  • Value Creation/ Sharing/ Capture
  • Customer-Supplier Relationships
  • Latin America

Current research

  • Buyer-Seller Relationships and Value Creation in the Wine Industry
  • Impact of Distance on the Value and Orientation of Interfirm Exchange

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (4)


DURAND, Aurélia; « Building a better literature review: Looking at the nomological network of the country-of-origin effect », Canadian Journal of Administrative Sciences / Revue canadienne des sciences de l'administration, vol. 33, no 1, Mars 2016, p. 50-65.

DURAND, Aurélia, TURKINA, Ekaterina, ROBSON, Matthew; « Psychic Distance and Country Image in Exporter–Importer Relationships », Journal of International Marketing, vol. 24, no 3, 2016, p. 31-57.

GELDES, Cristian, FELZENSZTEIN, Christian, TURKINA, Ekaterina, DURAND, Aurélia; « How does proximity affect interfirm marketing cooperation? A study of an agribusiness cluster », Journal of Business Research, vol. 68, no 2, Février 2015, p. 263-272.

GEIGER, Ingmar, DURAND, Aurélia, SAAB, Samy, KLEINALTENKAMP, Michael, BAXTER, Roger, LEE, Yeonhee; « The bonding effects of relationship value and switching costs in industrial buyer-seller relationships: An investigation into role differences », Industrial Marketing Management, vol. 41, no 1, Janvier 2012, p. 82-93.

+

Book chapters (1)


DURAND, Aurélia; « La Casa de las Botas », International Marketing, South-Western - Cengage Learning, 2013, p. 346-351.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (14)

Case Study about Shu Uemura's Online Brand Personality Creation, within the Digital Shift of the Brand in the Professional Hair Care Industry. , by Marc-Antoine Hébert
May 2017

Determining the Appropriate Degree of Marketing Standardization and Adaptation for Roche Bobois - a French Furniture Brand in the United States , by Maxime Cloutier
March 2017

Internationaliser des prestations de développement de marque personnelle en Suisse , by Sébastien Beck
March 2017

In codirection with : FREDETTE, Marc
Comment promouvoir une expérience client au moyen de canaux digitaux ? Guide des meilleures pratiques appliquées à l'industrie du tourisme d'aventure et de nature du Québec , by Pascale Martin
March 2017

Causes et conséquences de l'adoption de nouveaux sports comme vecteurs de publicité par l'industrie du luxe , by Thomas Vilanova
October 2016

In codirection with : COHENDET, Patrick
Utilité et fonctionnement des missions économiques dans une optique d'internationalisation des entreprises: Cas de la mission économique de la Chambre de commerce du Luxembourg à Montréal du 16 au 18 mars 2015 , by Raphaël Schott
September 2016

Charité, créativité et communauté : où répliquer ce modèle d'affaires unique? Le cas MonHood , by Julio Natal Sequeira
June 2016

Le rôle du Service économique de la Délégation générale du Québec à Mexico dans la réduction de l'impact lié aux distances pour les PME québécoises exportatrices , by Jorge Hernan Zapata
March 2016

L'internationalisation des orchestres : le cas d'Arion Orchestre Baroque , by Marilyne Laroche Corbeil
March 2016

Reitmans s'interroge: quelle stratégie pour relancer la croissance de RW&CO? , by Kevin Manceau
September 2015

Export Nord-Sud: développer les marchés des PME québécoises en Amérique latine , by Eléonore Kuentz
September 2015

In codirection with : VAN ASSCHE, Ari
Les enjeux de l'internationalisation d'une entreprise chinoise en Afrique: le cas de Vesna au Sénégal , by Mame Mareme Diop
June 2015

Le marché allemand de la mode: plan marketing pour l'entreprise Harricana par Mariouche , by Geneviève Laliberté-Robert
June 2014

Brand Equity and Country-of-Origin: A Study of ALDO in the UK , by Ivette Maakaroun
September 2013


hec.ca > Faculty