MS1 fr-ca
MS2 Assistant Professor
MS3 Professeure adjointe
MS4 Professeure adjointe
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MS4 Professeure adjointe
Aya Aboelenien
Professeure adjointe, Département de marketing

Coordonnées
HEC Montréal3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7
Courriel : aya.aboelenien@hec.ca
Téléphone : 514 340-7748
Secrétariat: 514 340-6412
Télécopieur : n/d
Bureau : n/d
Autre(s) titre(s)
- À venir
Formation
- Ph. D. (marketing), Université Concordia
- M.B.A., American University in Cairo
- B.A.A., American University in Cairo
Recherche actuelle
- À venir
Cette sélection de publications couvre les 5 dernières années.
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Articles de revues (5)
ABOELENIEN, Aya, NGUYEN, Chau Minh;
« From Dr. Seuss to Barbie’s cancellation: brand’s institutional work in response to changed market logics »,
Journal of Brand Management, 2024 (statut : en ligne).
ABOELENIEN, Aya, BAUDET, Alex, CHOW, Ai Ming;
« ‘You need to change how you consume’: ethical influencers, their audiences and their linking strategies »,
Journal of Marketing Management, 2024 (statut : en ligne).
ABOELENIEN, Aya, ARSEL, Zeynep;
« Meat: historicizing an icon through marketplace contestations »,
Consumption Markets & Culture, vol. 25, no 6, 2022, p. 581-594.
DOLBEC, Pierre-Yann, ARSEL, Zeynep, ABOELENIEN, Aya;
« A Practice Perspective on Market Evolution: How Craft and Commercial Coffee Firms Expand Practices and Develop Markets »,
Journal of Marketing, vol. 86, no 6, 2022, p. 50-69.
ABOELENIEN, Aya, ARSEL, Zeynep, CHO, Charles H.;
« Passing the Buck versus Sharing Responsibility: The Roles of Government, Firms, and Consumers in Marketplace Risks during COVID-19 »,
Journal of the Association for Consumer Research, vol. 6, no 1, 2021, p. 149-158.
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Chapitres de livres (1)
ABOELENIEN, Aya, NAAMAN, Karen;
« Ethical Considerations in Marketing: Academics, Practitioners and Other Marketplace Actors »,
Research Handbook on Accounting and Ethics, Edward Elgar Publishing, 2023, p. 328-342.
Cette sélection d'activités d'encadrement couvre les 5 dernières années.
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Direction de projets supervisés – maîtrise en sciences de la gestion (1)
Green Marketing & Sustainability: What Does the Literature Reveal so Far? Diving Deeper into Understanding the Green Consumer and How Companies Have and Are Catering to Them , par Evita Di Lillo
Mai 2022
Mai 2022
Hiver 2023
MARK 20124
MARK 20124A
Automne 2022
MARK 20124
MARK 20124A
MARK 60108A
Hiver 2022
MARK 10100A
MARK 20124A
Automne 2021
MARK 60108A