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Marie-Agnès Parmentier

Associate Professor,  Department of Marketing


Marie-Agnès Parmentier

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: marie-agnes.parmentier@hec.ca
Phone: 514 340-7167
Secretary: 514 340-6413
Fax: 514 340-5631
Office: 4.733

Other title(s)

Education

  • M. Sc. (marketing), HEC Montréal
  • Ph. D. (Business Administration), York University

Expertise

  • Branding
  • Communities of Consumption
  • Fashion Marketing
  • Media Consumption and Participatory Culture
  • Qualitative Research Methods

This publication selection covers the last five years.


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Journal articles (7)


DELISLE, Marie-Pier, PARMENTIER, Marie-Agnès; « Navigating person-branding in the fashion blogosphere », Journal of Global Fashion Marketing, vol. 7, no 3, 2016, p. 211-224.

PARMENTIER, Marie-Agnès; « High heels », Consumption Markets & Culture, vol. 19, no 6, 2016, p. 511-519.

PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen; « Things Fall Apart: The Dynamics of Brand Audience Dissipation », Journal of Consumer Research, vol. 41, no 5, Février 2015, p. 1228-1251.

PARMENTIER, Marie-Agnès, LALONDE, Corinne; « Sur le Web, Catherine Beauchamp déroule son... Tapis rose! », Revue internationale de cas en gestion, Vol. 12, no 1, Mars 2014, 33 p..

BEROARD, Elodie, PARMENTIER, Marie-Agnès; « Les rôles et les pratiques des médias lors d'un scandale impliquant une marque-personne », Gestion - revue internationale de gestion, Vol. 39, no 1, Printemps 2014, p. 24-37.

PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen, REUBER, Rebecca; « Positioning person brands in established organizational fields », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 41, no 3, Mai 2013, p. 373-387.

TUNCAY ZAYER, Linda, SREDL, Katherine, PARMENTIER, Marie-Agnès, COLEMAN, Catherine; « Consumption and gender identity in popular media: discourses of domesticity, authenticity, and sexuality », Consumption Markets & Culture, vol. 15, no 4, Décembre 2012, p. 333-357.

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Book chapters (2)


PARMENTIER, Marie-Agnès et al.; « What’s New? Institutional Work in Updating Taste », Taste, Consumption and Markets, Routledge, 2018.

PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen; « Interactive Online Audiences », The Routledge Companion to Digital Consumption, Routledge, 2013, p. 171-181.



This award and honor selection covers the last five years.


PARMENTIER, Marie-Agnès
The Sidney Levy Award, Consumer Culture Theory Consortium, 2016

TUNCAY ZAYER, Linda, SREDL, Katherine, PARMENTIER, Marie-Agnès, COLEMAN, Catherine
CMC prix du meilleur article publié en 2012 dans Consumption Markets & Culture: «Consumption and Gender Identity in Popular Media: Discourses of Domesticity, Authenticity, and Sexuality»mai 2013


This selection of supervision activities covers the last five years.

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Supervised project supervision – MSc in Management (7)

La relance d'un produit dans un contexte B2B , by Camille Grenier
January 2018

Mandat de diagnostic et de recommandations sur l'élaboration de la marque employeur chez Metro , by Audrey-Maude Côté
October 2017

Comprendre la construction d'une communauté de marque dans une phase de développement de produit , by Guillaume Bergerot
September 2015

Le lancement d'une régie publicitaire spécialisée dans la blogosphère , by Aurélie Sauthier
June 2014

L'évolution de la mode selon une perspective marketing et web 2.0: une revue de la littérature , by Amélie Parenteau
October 2013

Quo Vadis Canada: stratégie des médias sociaux , by Lana Dia
March 2013

La campagne "My Black is beautiful" de Procter and Gamble: la réhabilitation de l'image de la femme noire dans la culture populaire par le choix d'égéries légitimes , by Christina Bellevue
June 2012


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