Le contenu

Jean-François Ouellet

Associate Professor,  Department of Entrepreneurship and Innovation


Jean-François Ouellet

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: jean-francois.ouellet@hec.ca
Phone: 514 340-6932
Secretary: 514 340-6000 ext. 1156
Fax: N/A
Office: 5.162

Personal page

Education

  • MBA (marketing), Université Laval
  • Doctorat ès sciences de gestion (marketing), Université de Grenoble II
  • Post-Doctorate (Innovation Management), MIT

Expertise

  • Entrepreneurial Marketing for start-ups dans small businesses
  • Lean Startup Method
  • New Product Development
  • Marketing of Innovation and Technology
  • International and Cross-Cultural Marketing

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (4)


RESTUCCIA, Mariachiara, DE BRENTANI, Ulrike, LEGOUX, Renaud, OUELLET, Jean-François; « Product Life-Cycle Management and Distributor Contribution to New Product Development », Journal of Product Innovation Management, vol. 33, no 1, 2016, p. 69-89.

COUTURE, Annie, ARCAND, Manon, SÉNÉCAL, Sylvain, OUELLET, Jean-François; « The Influence of Tourism Innovativeness on Online Consumer Behavior », Journal of Travel Research, vol. 54, no 1, 2015, p. 66-79.

LUSSIER, Bruno, OUELLET, Jean-François, GUIZANI, Haithem; « Vos vendeurs savent-ils gérer les objections de leurs clients? Attention: c'est une arme à double tranchant! », Gestion - revue internationale de gestion, Vol. 39, no 4, Hiver 2015, p. 156-163.

LACROIX, Caroline, LUSSIER, Bruno, OUELLET, Jean-François; « Concern with the Well-Being of Future Generations Makes Salespeople More Innovative - But Does It Make Them More Performant? », Journal of Marketing Development and Competitiveness, Vol. 8, no 3, 2014, p. 49-58.

+

Books (2)


OUELLET, Jean-François; Le bonheur comme plan d'affaires: Oser entreprendre pour être heureux, Éditions Transcontinental, 2014.

BRUNET, Johanne, COLBERT, François, DESORMEAUX, Robert, GENDREAU, René, LEGOUX, Renaud, OUELLET, Jean-François; Marketing Management, en collaboration avec Jean-Luc Geha, Gaëtan Morin éditeur, 2013.



This award and honor selection covers the last five years.


OUELLET, Jean-François
2018 International Council for Small Business and Entrepreneurship World Congress (Taipei, Taiwan): ICSB Presidential Award / 2018 Global Recognition, Worldwide recognition of contribution to the advancement of entrepreneurship globally., International Council for Small Business and Entrepreneurship, 2018


This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (5)

Réussir le lancement et le démarrage stratégique de Cousmos , by Ishak Bouzeghaya
October 2017

Le développement de partenariats stratégiques entre les startups et les grandes entreprises québécoises pour répondre à des besoins d'innovation: le cas d'Innobahn , by Carla-Eve Bourdeau
May 2017

Recherche et documentation de marché pour le développement et la commercialisation d'une innovation de rupture dans l'industrie des spas résidentiels aux États-Unis , by Charles-Olivier Forget
March 2017

Mandat d'intervention au sein de l'entreprise Waff Canada , by Augustin Myard
May 2016

Le web comme facteur clé de succès dans l'internationalisation d'une agence marketing: le cas Imago , by Marie-Hélène McCormack
January 2013


hec.ca > Faculty