Le contenu

Jean-François Ouellet

Associate Professor,  Department of Entrepreneurship and Innovation


Jean-François Ouellet

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: jean-francois.ouellet@hec.ca
Phone: 514 340-6932
Secretary: 514 340-6000 ext. 1156
Fax: N/A
Office: 5.162

Personal page

Education

  • MBA (marketing), Université Laval
  • Doctorat ès sciences de gestion (marketing), Université de Grenoble II
  • Post-Doctorate (Innovation Management), MIT

Expertise

  • Entrepreneurial Marketing for start-ups dans small businesses
  • Lean Startup Method
  • New Product Development
  • Marketing of Innovation and Technology
  • International and Cross-Cultural Marketing

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (4)


RESTUCCIA, Mariachiara, DE BRENTANI, Ulrike, LEGOUX, Renaud, OUELLET, Jean-François; « Product Life-Cycle Management and Distributor Contribution to New Product Development », Journal of Product Innovation Management, vol. 33, no 1, 2016, p. 69-89.

COUTURE, Annie, ARCAND, Manon, SÉNÉCAL, Sylvain, OUELLET, Jean-François; « The Influence of Tourism Innovativeness on Online Consumer Behavior », Journal of Travel Research, vol. 54, no 1, 2015, p. 66-79.

LUSSIER, Bruno, OUELLET, Jean-François, GUIZANI, Haithem; « Vos vendeurs savent-ils gérer les objections de leurs clients? Attention: c'est une arme à double tranchant! », Gestion - revue internationale de gestion, Vol. 39, no 4, Hiver 2015, p. 156-163.

LACROIX, Caroline, LUSSIER, Bruno, OUELLET, Jean-François; « Concern with the Well-Being of Future Generations Makes Salespeople More Innovative - But Does It Make Them More Performant? », Journal of Marketing Development and Competitiveness, Vol. 8, no 3, 2014, p. 49-58.

+

Books (2)


OUELLET, Jean-François; Le bonheur comme plan d'affaires: Oser entreprendre pour être heureux, Éditions Transcontinental, 2014.

BRUNET, Johanne, COLBERT, François, DESORMEAUX, Robert, GENDREAU, René, LEGOUX, Renaud, OUELLET, Jean-François; Marketing Management, en collaboration avec Jean-Luc Geha, Gaëtan Morin éditeur, 2013.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (5)

Réussir le lancement et le démarrage stratégique de Cousmos , by Ishak Bouzeghaya
October 2017

Le développement de partenariats stratégiques entre les startups et les grandes entreprises québécoises pour répondre à des besoins d'innovation: le cas d'Innobahn , by Carla-Eve Bourdeau
May 2017

Recherche et documentation de marché pour le développement et la commercialisation d'une innovation de rupture dans l'industrie des spas résidentiels aux États-Unis , by Charles-Olivier Forget
March 2017

Mandat d'intervention au sein de l'entreprise Waff Canada , by Augustin Myard
May 2016

Le web comme facteur clé de succès dans l'internationalisation d'une agence marketing: le cas Imago , by Marie-Hélène McCormack
January 2013


hec.ca > Faculty