Le contenu

Mélanie Robinson

Professeure adjointe,  Département de management


Mélanie Robinson

Coordonnées

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Courriel : melanie.2.robinson@hec.ca
Téléphone : 514 340-6977
Secrétariat : 514 340-6365
Télécopieur : n/d
Bureau : 5.253

Autre(s) titre(s)

  • À venir

Formation

  • Ph.D. (administration), Université Concordia
  • M. Sc. (administration), Université Concordia

Expertise

  • Comportement organisationnel
  • Leadership
  • Followership
  • Relations superviseur-supervisé

Recherche actuelle

  • À venir

Cette sélection de publications couvre les 5 dernières années.


+

Articles de revues (7)


ROBINSON, Melanie, FISET, John; « Using Implicit Followership Theories to Illustrate Cognitive Schemas: An Experiential Exercise », Management Teaching Review, 2020 (statut : en ligne).

BÉRUBÉ, Nicole, ROBINSON, Melanie; « Just a Little Something from All of Us: Conflicting Expectations for Gift Fund Management Lead to Dissatisfaction », Revue internationale de cas en gestion, vol. 17, no 1, 2019, p. 1-28.

FISET, John, ROBINSON, Melanie, SAFFIE-ROBERTSON, Maria Carolina; « Masking wrongs through brilliance: the moderating effect of vision on the relationship between abusive supervision and employee outcomes », European Journal of Work and Organizational Psychology, vol. 28, no 6, 2019, p. 756-768.

FISET, John, ROBINSON, Melanie; « Considerations Related to Intentionality and Omissive Acts in the Study of Workplace Aggression and Mistreatment », Industrial and Organizational Psychology: Perspectives on Science and Practice, vol. 11, no 1, 2018, p. 112-116.

ROBINSON, Melanie; « “I Need That Week Off!”: An Experiential Exercise on Conflict and Negotiation », Organization Management Journal, vol. 14, no 3, 2017, p. 160-169.

DOSTALER, Isabelle, ROBINSON, Melanie, TOMBERLIN, Thomas J.; « A Focus on Engagement: Defining, Measuring, and Nurturing a Key Pillar of AACSB Standards », Organization Management Journal, vol. 14, no 1, 2017, p. 45-55.

ROBINSON, Melanie, BOIES, Kathleen; « Different ways to get the job done: comparing the effects of intellectual stimulation and contingent reward leadership on task-related outcomes », Journal of Applied Social Psychology, vol. 46, no 6, 2016, p. 336-353.



Cette sélection d'activités d'encadrement couvre les 5 dernières années.

Automne 2019

MNGT 10401A
Organizational Behaviour
MNGT 50425
Gérer, communiquer, agir et être leader : Développer son leadership

Hiver 2019

2-401-17
Comportement organisationnel
6-425-16
Introduction à la recherche empirique en management

Automne 2018

2-401-17A
Organizational Behaviour

Hiver 2018

4-400-13
Comportement humain au travail

Automne 2017

2-401-12A
Organizational Behaviour

hec.ca > Corps professoral