Contenu Menu

Tarek Ben Rhouma

tarek.ben-rhouma@hec.ca

Local : GERAD 5500

Téléphone : 514 340-6053 (6055)

 

INTÉRÊTS DE RECHERCHE :

  • Optimal Customer Relationship management
  • Optimal Pricing and Advertising
  • Quantitative Models
  • Optimization Models
  • Game Theory

 

PUBLICATIONS :

Amrouche N., Ben Rhouma, T. and G. Zaccour. Is Umbrella Branding Strategy always Profitable for Private Labels? Production and Operations Management (Submitted)

Ben Rhouma, T. and G. Zaccour (2010), « An Empirical Investigation of Late Bidding in Online Auctions », Economic Letters, volume 117, issue 3, p.715-717.

 

PRÉSENTATIONS À DES CONFÉRENCES :

Ben Rhouma, T.  Optimal Acquisition and Retention Strategies of New Subscribers Services. INFORMS Marketing Science Conference, Boston, 2012

Ben Rhouma, T. Optimal Acquisition and Retention Strategies of New Subscribers Services. Journées de l’optimisation, Montréal, Québec, 2011

Ben Rhouma, T., Les enchérisseurs tardifs sur eBay : étude de sensibilité. Journées de l'optimisation, Montréal, Québec, 2009.

 
Logo HEC Montréal

Facebook YouTube Flickr Twitter LinkedIn Instagram
© HEC Montréal, 2024  Tous droits réservés.