Le contenu

Verena Gruber

Associate Professor,  Department of Marketing


Verena Gruber

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: verena.gruber@hec.ca
Phone: 514 340-1172
Secretary: 514 340-6412
Fax: 514 340-5631
Office: 4.758

Other title(s)

  • Forthcoming

Education

  • Doctorat en sciences économiques et sociales (Marketing), Vienna University of Economics and Business
  • Magistère en sciences économiques et sociales (International Business Administration), Vienna University of Economics and Business

Current research

  • Forthcoming

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (2)


GRUBER, Verena, KALIAUER, Magdalena, SCHLEGELMILCH, Bodo B.; « Improving the Effectiveness and Credibility Of Corporate Social Responsibility Messaging », Journal of Advertising Research, vol. 57, no 4, 2017, p. 397-409.

GRUBER, Verena, HOLWEG, Christina, TELLER, Christoph; « What a Waste! Exploring the Human Reality of Food Waste from the Store Manager's Perspective », Journal of Public Policy & Marketing, vol. 35, no 1, 2016, p. 3-25.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (5)

La planification marketing d'un organisme à but non lucratif : Le cas de Travail Sans Frontières , by Rafael Boucher
March 2020

Analyse d'industrie et identification de stratégies de positionnement et de communication pour l'entreprise Rocket , by Sofia Rostworowski
September 2019

Développement d'une stratégie de commercialisation d'un logiciel d'intelligence articifielle , by Ryma Feraoun
March 2019

In codirection with : MARCOUX, Jean-Sébastien
Le parcours client (B2C) chez Nespresso , by Laurence Pérusse
March 2019

Conception d'un plan d'affaire et opérationnalisation du repositionnement de la marque Hexoskin , by Romain Lafargue
March 2018

+

Integrative project supervision – Master's (1)

Un défi à réaliser pour soi et pour la planète! , by Sandrine Terrault
March 2020

Winter 2021

DDRS 40101
Approche marketing et enjeux de développement durable

Fall 2020

MARK 20102A
Marketing Communications
DDRS 40101
Approche marketing et enjeux de développement durable

Winter 2020

MARK 20102A
Marketing Communications

hec.ca > Faculty