Le contenu

Verena Gruber

Associate Professor,  Department of Marketing


Verena Gruber

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: verena.gruber@hec.ca
Phone: 514 340-1172
Secretary: 514 340-6412
Fax: 514 340-5631
Office: 4.758

Other title(s)

  • Forthcoming

Education

  • Doctorat en sciences économiques et sociales (Marketing), Vienna University of Economics and Business
  • Magistère en sciences économiques et sociales (International Business Administration), Vienna University of Economics and Business

Current research

  • Forthcoming

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (3)


VERLEGH, Peeter W. J., BERNRITTER, Stefan F., GRUBER, Verena, SCHARTMAN, Noud, SOTGIU, Francesca; « “Don’t Worry, We Are Here for You”: Brands as External Source of Control during the Covid-19 Pandemic », Journal of Advertising, vol. 50, no 3, 2021, p. 262-270.

GRUBER, Verena, KALIAUER, Magdalena, SCHLEGELMILCH, Bodo B.; « Improving the Effectiveness and Credibility Of Corporate Social Responsibility Messaging », Journal of Advertising Research, vol. 57, no 4, 2017, p. 397-409.

GRUBER, Verena, HOLWEG, Christina, TELLER, Christoph; « What a Waste! Exploring the Human Reality of Food Waste from the Store Manager's Perspective », Journal of Public Policy & Marketing, vol. 35, no 1, 2016, p. 3-25.

+

Book chapters (1)


GRUBER, Verena; « Le développement durable, c'est du greenwashing », Trente idées reçues sur le développement durable, Éditions JFD, 2021, p. 91-93.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (6)

Les facteurs influençant l'achat des véhicules utilitaires sport (VUS) chez les Canadiens , by Yann Edouard Cayard
March 2021

La planification marketing d'un organisme à but non lucratif : Le cas de Travail Sans Frontières , by Rafael Boucher
March 2020

Analyse d'industrie et identification de stratégies de positionnement et de communication pour l'entreprise Rocket , by Sofia Rostworowski
September 2019

Développement d'une stratégie de commercialisation d'un logiciel d'intelligence articifielle , by Ryma Feraoun
March 2019

In codirection with : MARCOUX, Jean-Sébastien
Le parcours client (B2C) chez Nespresso , by Laurence Pérusse
March 2019

Conception d'un plan d'affaire et opérationnalisation du repositionnement de la marque Hexoskin , by Romain Lafargue
March 2018

+

Integrative project supervision – Master's (2)

Étude des messages environnementaux ayant une influence sur la satisfaction des abonnés d'un service d'autopartage , by Anne Raby-Ménard
March 2021

Un défi à réaliser pour soi et pour la planète! , by Sandrine Terrault
March 2020


hec.ca > Faculty