Le contenu

Sandra Laporte

Associate Professor,  Department of Marketing


Sandra Laporte

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: sandra.laporte@hec.ca
Phone: 514 340-7312
Secretary: 514 340-6412
Fax: 514 340-5631
Office: 4.717

Education

  • M.A. (marketing et stratégie), Université Paris-Dauphine
  • M. Sc. (management), HEC Paris
  • Doctorat (sciences de gestion), HEC Paris

Expertise

  • Consumer Judgment and decision under uncertainty
  • Sales promotion and lottery design
  • Poverty and Obesity

Current research

Curriculum vitae (PDF)


This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (7)


GRÉGOIRE, Yany, GHADAMI, Fateme, LAPORTE, Sandra, SÉNÉCAL, Sylvain, LAROCQUE, Denis; « How can firms stop customer revenge? The effects of direct and indirect revenge on post-complaint responses », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 46, no 6, 2018, p. 1052-1071.


CORREA DANTAS, Danilo, LAPORTE, Sandra, LAPORTE, Marc-André, TOMBARI, Adrien; « Pretty Lights et les bundles sur BitTorrent », Revue internationale de cas en gestion, vol. 14, no 2, 2016, p. 1-15.

LEGOUX, Renaud, LAROCQUE, Denis, LAPORTE, Sandra, BELMATI, Soraya, BOQUET, Thomas; « The effect of critical reviews on exhibitors' decisions: Do reviews affect the survival of a movie on screen? », International Journal of Research in Marketing, vol. 33, no 2, 2016, p. 357-374.

PRZYBYSZ, Audrey, LAPORTE, Sandra; « Rise Kombucha : la recette marketing », Revue internationale de cas en gestion, vol. 14, no 2, 2016, p. 1-11.

LAPORTE, Sandra, LAURENT, Gilles; « More prizes are not always more attractive: factors increasing prospective sweepstakes participants' sensitivity to the number of prizes », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 43, no 3, Mai 2015, p. 395-410.

BRIERS, Barbara, LAPORTE, Sandra; « A Wallet Full of Calories: The Effect of Financial Dissatisfaction on the Desire for Food Energy », Journal of Marketing Research, vol. 50, no 6, Décembre 2013, p. 767-781.

+

Books (2)


BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Marketing Management, Chenelière Éducation, 2018.

BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Gestion du marketing, Chenelière Éducation, 2017.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (9)

Initiative de changement d'identité visuelle de marque à la Banque Nationale du Canada , by Gabrielle Fortin-Garant
March 2018

Profil des consommatrices des marques Annabelle, Marcelle et Lise Watier , by Cyrielle Beaudoin
September 2017

Étude de cas sur les enjeux de la distribution d'articles de mode dans le secteur du luxe en ligne: le cas de SSENSE , by Mira Haikal
September 2017

Financer le démarrage d'une entreprise: un plan de sociofinancement pour préparer le lancement de la collection mode Style no A , by Marie-Eve Vigneault
September 2017

Aliments Ultima: analyse et recommandations concernant le segment des yogourts à boire au Canada , by Christine Comeau-Friset
March 2017

Plan de communication pour l'entreprise L'Gros Luxe , by Alisée Giguère Johnson
March 2017

Étude du lancement sur le marché d'une innovation technologique. Cas d'une nouvelle technologie d'analyse d'huile moteur développée par Pratt & Whitney Canada pour le secteur aéronautique , by Manon Loustalet-Sens
September 2016

Understanding interactions between alternative types of motivations for prosocial behaviors , by Matthieu Billaud
January 2016

Green labeling for luxury brands: Challenges and opportunities. Two cases: Stella McCartney and Tiffany & Co. , by Dawlat Jundi
May 2014

Winter 2019

Fall 2018


hec.ca > Faculty