Le contenu

Sandra Laporte

Associate Professor,  Department of Marketing


Sandra Laporte

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: sandra.laporte@hec.ca
Phone: Not available
Secretary: n/a
Fax: n/a
Office: n/a

Education

  • M.A. (marketing et stratégie), Université Paris-Dauphine
  • M. Sc. (management), HEC Paris
  • Doctorat (sciences de gestion), HEC Paris

Expertise

  • Consumer Judgment and decision under uncertainty
  • Sales promotion and lottery design
  • Poverty and Obesity

Current research

Curriculum vitae (PDF)

+

Journal articles (6)


CHAXEL, Anne-Sophie, LAPORTE, Sandra; « Truth Distortion: A Process to Explain Polarization over Unsubstantiated Claims Related to COVID-19 », Journal of the Association for Consumer Research, vol. 6, no 1, 2021, p. 196-203.


GRÉGOIRE, Yany, GHADAMI, Fateme, LAPORTE, Sandra, SÉNÉCAL, Sylvain, LAROCQUE, Denis; « How can firms stop customer revenge? The effects of direct and indirect revenge on post-complaint responses », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 46, no 6, 2018, p. 1052-1071.

PRZYBYSZ, Audrey, LAPORTE, Sandra; « Rise Kombucha : la recette marketing », Revue internationale de cas en gestion, vol. 14, no 2, 2016, p. 1-11.

CORREA DANTAS, Danilo, LAPORTE, Sandra, LAPORTE, Marc-André, TOMBARI, Adrien; « Pretty Lights et les bundles sur BitTorrent », Revue internationale de cas en gestion, vol. 14, no 2, 2016, p. 1-15.

LEGOUX, Renaud, LAROCQUE, Denis, LAPORTE, Sandra, BELMATI, Soraya, BOQUET, Thomas; « The effect of critical reviews on exhibitors' decisions: Do reviews affect the survival of a movie on screen? », International Journal of Research in Marketing, vol. 33, no 2, 2016, p. 357-374.

+

Books (2)


BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Marketing Management, Chenelière Éducation, 2018.

BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Gestion du marketing, Chenelière Éducation, 2017.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (8)

Initiative de changement d'identité visuelle de marque à la Banque Nationale du Canada , by Gabrielle Fortin-Garant
March 2018

Étude de cas sur les enjeux de la distribution d'articles de mode dans le secteur du luxe en ligne: le cas de SSENSE , by Mira Haikal
September 2017

Financer le démarrage d'une entreprise: un plan de sociofinancement pour préparer le lancement de la collection mode Style no A , by Marie-Eve Vigneault
September 2017

Profil des consommatrices des marques Annabelle, Marcelle et Lise Watier , by Cyrielle Beaudoin
September 2017

Aliments Ultima: analyse et recommandations concernant le segment des yogourts à boire au Canada , by Christine Comeau-Friset
March 2017

Plan de communication pour l'entreprise L'Gros Luxe , by Alisée Giguère Johnson
March 2017

Étude du lancement sur le marché d'une innovation technologique. Cas d'une nouvelle technologie d'analyse d'huile moteur développée par Pratt & Whitney Canada pour le secteur aéronautique , by Manon Loustalet-Sens
September 2016

Understanding interactions between alternative types of motivations for prosocial behaviors , by Matthieu Billaud
January 2016


hec.ca > Faculty