Contenu Menu

Département de marketing

Conférences d'affaires

 

+  Année 2013

ALMEIDA, F., Dantas, D., and Sénécal, S. (2013), “The Impact of Emotion and Brand Placement on Brand Memory: A Neurophysiological View,” Academy of Marketing Science 16th Biennial World Marketing Congress, July, Melbourne, Australia.

COURTEMANCHE, F., Léger, P.-M., Sénécal, S., Ortiz de Guinea, A., Titah, R., Fredette, M., and Labonté-Lemoyne, É. (2013), “Eye Fixation-Related Potentials for Natural Event Processing in a Computer Interaction,” Neuroscience, Society for Neuroscience, November, San Diego, California.

LÉGER, P.-M., Sénécal, S. Cameron, A.-F., Bellavance, F., Faubert, J., and Fredette, M. (2013), « Travailler à l’extérieur des frontières de l’organisation : Un modèle pour étudier les effets des multitâches technologiques en contexte piétonnier, » ASAC Conference, June, Calgary, Alberta.

LÉGER, P.-M., Sénécal, S., Aubé, C., Cameron, A.-F., Ortiz de Guinea, A., Brunelle, É., Courtemanche, F., Davis, F., and Cronan, P. (2013), “The Influence of Group Flow on Group Performance: A Research Program,” Gmunden Retreat on NeuroIS 2013, Gmunden, Austria, 
June 1-4.

LÉGER, P.-M., Sénécal, S., Courtemanche, F., Ortiz de Guinea, A., Titah, R., Fredette, M., and Labonté-Lemoyne, É. (2013), “Applying Eye Fixation-Related Potentials to Information Systems Research: Demonstration of the Method during Natural IS Use and Guidelines for Research,” JAIS Workshop on Special Issue: Methods, Tools, and Measurement in NeuroIS Research, during Gmunden Retreat on NeuroIS 2013, Gmunden, Austria, June 1-4. (40 pages).

MIRHOSEINI, S., Léger, P.-M., Sénécal, S., Fredette, M., Cameron, A.-F., and Riedl, R. (2013), "Investigating the Effect of Input Device on Memory Retrieval: Evidence from Theta and Alpha Band Oscillations," ICIS Conference, SIGHCI 2013 Proceedings.

SÉNÉCAL, S., Léger, P.-M., Fredette, M., Courtemanche, F., Cameron, A.-F., Mirhoseini, S., Paquet, A., Riedl, R., (2013) “Mouse vs. Touch Screen as Input Device: Does it Influence Memory Retrieval?,” ICIS Conference, December, Milan, Italy.

SÉNÉCAL, S., Léger, P.-M., Fredette, M., Courtemanche, F., Cameron, A.-F., Mirhoseini, S., Paquet, A., and Riedl, R. (2013), “Mouse vs. Finger as Input Device: Does it Influence Information Memorization?,” Gmunden Retreat on NeuroIS 2013, Gmunden, Austria, June 1-4 juin. (1 page).

 

+  Année 2012

BALLOFFET, Pierre (2012), The Cat Side of Us, Summer School on Management of Creativity in an Innovation Society (Montréal & Barcelone, Espagne), 29 juin-14 juillet

BALLOFFET, Pierre (2012), La marque et la ville, Journées « Économie et management de la créativité », SKEMA Business School (Sophia-Antipolis, France), 18-20 octobre

BALLOFFET, Pierre (2012), Une autre définition de la marque, École d’automne en management de la créativité (Strasbourg, France), 5-10 novembre

ULAGA, Wolfgang and James M. Loveland (2012), "Are Product Sales People From Mars and Service Sales People From Venus?  Challenges in Implementing B2B Service Growth Strategies at the Industrial Sales Force Level," Invited paper presentation at inaugural Thought Leadership on the Sales Profession Conference, Harvard Business School, June 5, 2012.  

 

+  Année 2011

RIVARD, Suzanne, Yannik St-James, and Ann-Frances Cameron, “Software Project Risk Drivers as Software Project Manager Stressors and Coping Resources,” (2011) Hawaii International Conference on System Science 2011, Hawaii, 10 pages.

 

+  Année 2010

GEBHARDT, Gary F., Gregory S. Carpenter, and Ann L. McGill (2010), "My Best Competitor Has The Best Strategies: How Learning Creates Competitive Tautological Biases " in Academy of  Management 2010 Annual Meeting. Montréal, Québec.

DUSSART, Christian "La réinvention de vos modèles d'affaires", dernier congrès annuel de l'APM (Association Progrès Management), Lyon, France, 18 et 19 octobre.

 

+  Année 2009

BALLOFFET, Pierre, Les entreprises les plus admirées des Québécois: notes de présentation, Entre-Vue du Réseau HEC Montréal Le 18 février 2009 / Montréal, Club Saint-James, 2009.

SENECAL S. (2009), “How Media Richness of the Retailer Privacy Disclosure Influences Trust and Purchase Intentions,” Bordeaux Management School, France, November 24, 2009.

SENECAL, S. (2009), “Prise de pouvoir du consommateur,” CREPUQ, Montréal, 25 septembre.

TURGEON, Normand, "stimuler en simulant et simuler en stimulant: de prof a coach", Le lunch Virtuose, HEC Montréal, 24 novembre 2009.

BELISLE, J-F, Senecal, S. and Bohbot, L. (2009), “Is Corporate Blogging A Good Way to Spread Word-of-Mouth? The Role of the Information Source and Comments of Others on Consumers’ Attitudes and Word-of-Mouth Intentions,” The Society for Consumer Psychology Conference, San Diego, CA.

CHEBAT, Jean-Charles, Effets de la musique d’ambiance sur le temps d’attente perçu, les émotions, les perceptions et les comportements en lieu commercial, 5e Journée Scientifique du département de Psychologie de l’Université de Montréal, - 2 avril 2009, Montréal.

CHEBAT, Jean-Charles, Table Ronde 2009:  New Trends & Perspectives in Customer Relationship Management, Speakers: Jean-Charles Chebat (HEC-Montreal), Fabrizio Zerbini (Bocconi University and Bocconi School of Management, Milan – Italy), Eric Stevens (ESCEM, Tours – France), Ganaël Bascoul, (ESCP-EAP - European School of Management, Paris – France), 8th International Conference Marketing Trends, 17 janvier 2009, Paris.

DESORMEAUX, Robert, L'impact  de la crise financière  sur les clients et leurs attentes Participation le 7 mai 2009 à  titre d'expert marketing au  panel "Turbulence, concurrence, émotions- Faisons le point !" lors du Forum 2009 en gestion des avoirs de la Fédération des Caisses Desjardins du Québec.

DUSSART, Christian "La qualité: moteur de croissance", congrès 2009 de la CILQ (Conseil des Industriels Laitiers du Québec, Lac Beauport,17 octobre.

LABRECQUE, J, (2009). « Oui la santé, mais encore… » Colloque Santé Mer, Québec, 26 janvier.

LABRECQUE, J. (2009). « Facteurs clés pour augmenter les parts de marchés des produits du Québec », La Semaine Horticole, Conseil Québécois de l’horticulture, 12 février, Boucherville.

LABRECQUE, J. (2009). « À vos marques… privées ou nationales ? », Se Démarquer pour Gagner, conférence organisée par le MAPQ et le MDEIE, 28 avril, Saint-Hilaire.

LEGOUX, Renaud, Customer retribution and restoration in online public complaining contexts:  When time does not heal all wounds. Grégoire, Yany, Tripp, Thomas, et Legoux, Renaud (2009).   In Tyler Okimoto's and Elizabeth Mullen's symposium, Retribution and Restoration.  Academy of Management, Chicago, Il,  August, 2009, 51 p.

LEGOUX, Renaud, Trust Trumps Expertise: An Empirical Investigation of Divergent Advice for Movie Recommendations. Restuccia, Mariachiara, Legoux, Renaud, Senecal, Sylvain et Liviau, Vincent (2009). 10th International Conference on Arts and Cultural Management (AIMAC 2009) Dallas, Texas, USA, July 2009, 11 p.

OUELLET, J.-F., Beaunoyer, M. et Lacroix, C. (2009), « Consumer Sexism : Scale Development and Validation », Asia-Pacific Advances in Consumer Research, Vol. 8, Sridhar Samu, Rajiv Vaidyanathan & Dipankar Chakravarti (Eds.), 100-105.

OUELLET, Jean-François, Conférencier plénier sur l’innovation, Conférence Les Rendez-Vous de l’automatisation, Centre de Recherche Industrielle du Québec (CRIQ), 25 septembre 2008, Laval.

OUELLET, Jean-François, Conférencier d’ouverture, Salon de la Business Intelligence, Montréal (8 avril 2009).

OUELLET, Jean-François, Conférencier invite, « Le marketing et la vulgarisation scientifique », Colloque de Sciences pour tous, Centre des Sciences de l’UQAM, 10 mars 2009.

RESTUCCIA, Mariachiara et Pierre Balloffet (2009), "Festivals et cités, destins et identités croisés", Colloque Marketing non marchand, nouvelles perspectives, Faculté des sciences de l'administration, Université Laval, Ste-Foy (Québec), 7-8 mai.

SÉNÉCAL, S (2009), “Rountable Session: Marketing 360 degrees”, Relationship Marketing Association, Montreal, March 11.

TREMBLAY, E., St-Onge, A., Ouellet, J.-F. et Sénécal, S. (2009), « Website Innovativeness: Development and Validation of the Measure », Asia-Pacific Advances in Consumer Research, Vol. 8, Sridhar Samu, Rajiv Vaidyanathan & Dipankar Chakravarti (Eds.), 144-146.

TREMBLAY, E., St-Onge, A. Ouellet, JF, and Sénécal, S. (2009), “Website Innovativeness: Development and Validation of the Measure,” ACR Asia Pacific, India.

 
Logo HEC Montréal

Facebook YouTube Flickr Twitter LinkedIn Instagram
© HEC Montréal, 2014  Tous droits réservés.