Le contenu

Sihem Taboubi

Associate Professor,  Department of Marketing


Sihem Taboubi

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: sihem.taboubi@hec.ca
Phone: 514 340-7166
Secretary: 514 340-6427
Fax: 514 340-5631
Office: 4.760

Personal page

Other title(s)

Education

  • M. Sc. (gestion), HEC Montréal
  • Ph. D. (administration), HEC Montréal

Expertise

  • Marketing models
  • Marketing research
  • Management of marketing channels
  • Promotions

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (7)


TABOUBI, Sihem; « Incentive Mechanisms for Price and Advertising Coordination in Dynamic Marketing Channels », International Transactions in Operational Research, 2019, p. 1-24 (status : online).

KORT, Peter M., TABOUBI, Sihem, ZACCOUR, Georges; « Pricing decisions in marketing channels in the presence of optional contingent products », Central European Journal of Operations Research, 2019 (status : online).

NGENDAKURIYO, Fabien, TABOUBI, Sihem; « Pricing Strategies of Complementary Products in Distribution Channels: A Dynamic Approach », Dynamic Games and Applications, vol. 7, no 1, 2017, p. 48-66.

MARTIN-HERRAN, Guiomar, TABOUBI, Sihem; « Price coordination in distribution channels: A dynamic perspective », European Journal of Operational Research, vol. 240, no 2, Janvier 2015, p. 401-414.

CORREA DANTAS, Danilo, TABOUBI, Sihem, ZACCOUR, Georges; « Which business model for e-book pricing? », Economics Letters, vol. 125, no 1, Octobre 2014, p. 126-129.

INGENE, Charles A., TABOUBI, Sihem, ZACCOUR, Georges; « Game-Theoretic Coordination Mechanisms in Distribution Channels: Integration and Extensions for Models Without Competition », Journal of Retailing, vol. 88, no 4, Décembre 2012, p. 476-496.

MARTIN-HERRAN, Guiomar, TABOUBI, Sihem, ZACCOUR, Georges; « Dual role of price and myopia in a marketing channel », European Journal of Operational Research, vol. 219, no 2, Juin 2012, p. 284-295.

+

Books (2)


BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Marketing Management, Chenelière Éducation, 2018.

BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Gestion du marketing, Chenelière Éducation, 2017.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (11)

Étude du marché de la vidéo explicative animée utilisée à des fins de formation en entreprise , by Sophie Charbonneau
May 2018

Mandat d'intervention chez Sandoz Canada: Des recommandations stratégiques pour la gamme de produits Polytopic , by Josianne Rodrigue
March 2018

L'amélioration de l'expérience client des milléniaux à la STM , by Myriam Bouabdalah
September 2017

Mandat de consultation dans l'industrie des cosmétiques de couleur pour la firme Joly Cosmétiques , by Stéphanie Philippe
September 2015

PW100: Analyse de l'environnement susceptible d'affecter le marché du MRO , by Caroline Vouligny
March 2015

Tendance des boissons en portion individuelle. Les stratégies d'allocation de l'espace et leurs impacts sur les ventes de la catégorie des breuvages chez Métro Québec , by Amy Quach
March 2015

In codirection with : CORREA DANTAS, Danilo
Identification des variables explicatives de la demande de livres électroniques , by Ariane Carpentier-Gauthier
September 2014

Les réseaux sociaux et interfaces destinés aux chercheurs , by Lassaad Mestiri
June 2014

In codirection with : LAROCQUE, Denis
Transformation du modèle de prévision de la demande sur le marché de l'après-vente des moteurs de la série PT6A , by Tashi Drapeau Sherpa
May 2014

In codirection with : LAROCQUE, Denis
Sanofi Tableau de bord , by Noémi Boyer
March 2014

Étude d'intérêt pour l'Observatoire international des coopératives de services financiers (OICSF) , by Aude Castelain
September 2012


hec.ca > Faculty