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Sandra Laporte

Associate Professor,  Department of Marketing


Sandra Laporte

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: sandra.laporte@hec.ca
Phone: 514 340-7312
Secretary: 514 340-6413
Fax: 514 340-5631
Office: 4.507

Education

  • M.A. (marketing et stratégie), Université Paris-Dauphine
  • M. Sc. (management), HEC Paris
  • Doctorat (sciences de gestion), HEC Paris

Expertise

  • Consumer Judgment and decision under uncertainty
  • Sales promotion and lottery design
  • Poverty and Obesity

Current research

Curriculum vitae (PDF)

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Journal articles (6)



LEGOUX, Renaud, LAROCQUE, Denis, LAPORTE, Sandra, BELMATI, Soraya, BOQUET, Thomas; « The effect of critical reviews on exhibitors' decisions: Do reviews affect the survival of a movie on screen? », International Journal of Research in Marketing, vol. 33, no 2, 2016, p. 357-374.

CORREA DANTAS, Danilo, LAPORTE, Sandra, LAPORTE, Marc-André, TOMBARI, Adrien; « Pretty Lights et les bundles sur BitTorrent », Revue internationale de cas en gestion, vol. 14, no 2, 2016, p. 1-15.

PRZYBYSZ, Audrey, LAPORTE, Sandra; « Rise Kombucha : la recette marketing », Revue internationale de cas en gestion, vol. 14, no 2, 2016, p. 1-11.

LAPORTE, Sandra, LAURENT, Gilles; « More prizes are not always more attractive: factors increasing prospective sweepstakes participants' sensitivity to the number of prizes », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 43, no 3, Mai 2015, p. 395-410.

BRIERS, Barbara, LAPORTE, Sandra; « A Wallet Full of Calories: The Effect of Financial Dissatisfaction on the Desire for Food Energy », Journal of Marketing Research, vol. 50, no 6, Décembre 2013, p. 767-781.

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Books (1)


BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Gestion du marketing, Chenelière Éducation, 2017.



This award and honor selection covers the last five years.


LAPORTE, Sandra, LAURENT, Gilles, BRIERS, Barbara
Prix de la meilleure communication : «Similarity as a Double-Edged Sword: The Interpersonal Hot Hand and Gambler's Fallacy in Sweepstakes», 40th International Research Conference in Marketing Communications and Consumer Behavior, La Londe, France, mai 2013


This selection of supervision activities covers the last five years.

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Supervised project supervision – MSc in Management (10)

Initiative de changement d'identité visuelle de marque à la Banque Nationale du Canada , by Gabrielle Fortin-Garant
March 2018

Profil des consommatrices des marques Annabelle, Marcelle et Lise Watier , by Cyrielle Beaudoin
September 2017

Financer le démarrage d'une entreprise: un plan de sociofinancement pour préparer le lancement de la collection mode Style no A , by Marie-Eve Vigneault
September 2017

Étude de cas sur les enjeux de la distribution d'articles de mode dans le secteur du luxe en ligne: le cas de SSENSE , by Mira Haikal
September 2017

Aliments Ultima: analyse et recommandations concernant le segment des yogourts à boire au Canada , by Christine Comeau-Friset
March 2017

Plan de communication pour l'entreprise L'Gros Luxe , by Alisée Giguère Johnson
March 2017

Étude du lancement sur le marché d'une innovation technologique. Cas d'une nouvelle technologie d'analyse d'huile moteur développée par Pratt & Whitney Canada pour le secteur aéronautique , by Manon Loustalet-Sens
September 2016

Understanding interactions between alternative types of motivations for prosocial behaviors , by Matthieu Billaud
January 2016

Green labeling for luxury brands: Challenges and opportunities. Two cases: Stella McCartney and Tiffany & Co. , by Dawlat Jundi
May 2014

Le marketing ethnique: Une opportunité d'affaires pour Danone Canada , by Alexandra Levy
September 2012


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