Le contenu

Sandra Laporte

Associate Professor,  Department of Marketing


Sandra Laporte

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: sandra.laporte@hec.ca
Phone: 514 340-7312
Secretary: 514 340-6412
Fax: 514 340-5631
Office: 4.507

Education

  • M.A. (marketing et stratégie), Université Paris-Dauphine
  • M. Sc. (management), HEC Paris
  • Doctorat (sciences de gestion), HEC Paris

Expertise

  • Consumer Judgment and decision under uncertainty
  • Sales promotion and lottery design
  • Poverty and Obesity

Current research

Curriculum vitae (PDF)


This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (3)


LEGOUX, Renaud, LAROCQUE, Denis, LAPORTE, Sandra, BELMATI, Soraya, BOQUET, Thomas; « The effect of critical reviews on exhibitors' decisions: Do reviews affect the survival of a movie on screen? », International Journal of Research in Marketing, vol. 33, no 2, 2016, p. 357-374.

LAPORTE, Sandra, LAURENT, Gilles; « More prizes are not always more attractive: factors increasing prospective sweepstakes participants' sensitivity to the number of prizes », Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 43, no 3, Mai 2015, p. 395-410.

BRIERS, Barbara, LAPORTE, Sandra; « A Wallet Full of Calories: The Effect of Financial Dissatisfaction on the Desire for Food Energy », Journal of Marketing Research, vol. 50, no 6, Décembre 2013, p. 767-781.

+

Books (1)


BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Gestion du marketing, Chenelière Éducation, 2017.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Master's thesis direction – MSc in Management (3)

In codirection with : LEGOUX, Renaud
L'impact de la température et de l'ensoleillement sur les ventes de produits de loterie , by Sophie Rondeau
Mars 2016

In codirection with : GRÉGOIRE, Yany
Predicting a consumer's mood after his revenge against a firm: Influence of the revenge behavior on the prediction's accuracy , by Sarah Herbault
Janvier 2016

In codirection with : D'ASTOUS, Alain
La prise de décision financière des jeunes adultes: une étude comparative entre le Québec et le Vietnam , by Jacqueline Thuy-Ai Ly
Juin 2014

+

Supervised project supervision – MSc in Management (9)

Profil des consommatrices des marques Annabelle, Marcelle et Lise Watier , by Cyrielle Beaudoin
Septembre 2017

Étude de cas sur les enjeux de la distribution d'articles de mode dans le secteur du luxe en ligne: le cas de SSENSE , by Mira Haikal
Septembre 2017

Financer le démarrage d'une entreprise: un plan de sociofinancement pour préparer le lancement de la collection mode Style no A , by Marie-Eve Vigneault
Septembre 2017

Plan de communication pour l'entreprise L'Gros Luxe , by Alisée Giguère Johnson
Mars 2017

Aliments Ultima: analyse et recommandations concernant le segment des yogourts à boire au Canada , by Christine Comeau-Friset
Mars 2017

Étude du lancement sur le marché d'une innovation technologique. Cas d'une nouvelle technologie d'analyse d'huile moteur développée par Pratt & Whitney Canada pour le secteur aéronautique , by Manon Loustalet-Sens
Septembre 2016

Understanding interactions between alternative types of motivations for prosocial behaviors , by Matthieu Billaud
Janvier 2016

Green labeling for luxury brands: Challenges and opportunities. Two cases: Stella McCartney and Tiffany & Co. , by Dawlat Jundi
Mai 2014

Le marketing ethnique: Une opportunité d'affaires pour Danone Canada , by Alexandra Levy
Septembre 2012


hec.ca > Faculty