Le contenu

Normand Turgeon

Professor,  Department of Marketing


Normand Turgeon

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: normand.turgeon@hec.ca
Phone: 514 340-6424
Secretary: 514 340-6413
Fax: 514 340-5631
Office: 4.521

Other title(s)

Education

  • MBA, Université Laval
  • Ph.D. (Marketing), Tennessee

Expertise

  • Strategic market management
  • Strategy and marketing plan
  • Marketing and development (regional and international)
  • Marketing, consumerism and society
  • Teaching, training and marketing research

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (10)


TURGEON, Normand, LAVOIE, Alexis, BERGERON ST-ONGE, Julien; « TRSB (B): Communication marketing 360 ° pour une entreprise de traduction de classe mondiale », Revue internationale de cas en gestion, vol. 15, no 2, 2017, p. 1-10.

TURGEON, Normand, LAVOIE, Alexis, BERGERON ST-ONGE, Julien; « TTRSB (A) : Renforcer sa marque de services en situation de marketing d’affaires (B2B) », Revue internationale de cas en gestion, vol. 15, no 2, 2017, p. 1-10.

TURGEON, Normand; « Exploring Roles, Requirements and Rewards in French and English-Canadian Business Development Job Postings », International Journal of Marketing Studies, Vol. 8, no 1, 2016, p. 33-43.

TURGEON, Normand; « Business Development Jobs: What Scaling the Career Ladder Entails », International Journal of Marketing Studies, Vol. 7, no 5, 2015, p. 13-24.

TURGEON, Normand, LOUDYI, Sara, GRAY, Brendan; « Feeling the Effects of a Competitor's Product Recall : Lessons Learned by Quebec SMEs in the Cheese Sector », Journal of International Food and Agribusiness Marketing, Vol. 27, no 1, 2015, p. 1-14.

TURGEON, Normand; « Évoluer en développement des affaires: Atouts, Attentes, Attraits et Aspirations pour ces professionnels de la commercialisation », Gestion - revue internationale de gestion, Vol. 39, no 4, Hiver 2015, p. 55-66.

TURGEON, Normand, THAI, Mai Thi Thanh, EPURAN, Gheorghe; « OSH Start-ups' Business Development Challenges: The Case of SENSORICA from a Total Integrated Marketing Perspective », International Journal of Economic Practices and Theories, Vol. 4, no 2, 2014, p. 135-145.

TURGEON, Normand; « Place à la théorie des affaires comme guide de gestion stratégique de marché », Gestion - revue internationale de gestion, Vol. 39, no 2, Été 2014, p. 56-66.

TURGEON, Normand; « The Theory of the Business as the Starting Point of Business Development Strategy: Evidence from the Media Industry », International Journal of Economic Practices and Theories, Vol. 4, no 5, 2014, p. 903-909.

TURGEON, Normand; « La coopérative Just Us! Coffee Roasters - Un plan de marketing pour la division des cafés-bistrots », Revue internationale de cas en gestion, Vol. 11, no 2, Juin 2013, 53 p..



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (6)

Plan de commercialisation - Promotion du nouveau Programme en entrepreneuriat: culture, medias et divertissement chez le Pôle médias HEC Montréal dans un contexte d'innovation , by Nathalie Hudon
March 2018

L'analyse du parcours des clients occasionnels dans le cadre des partenariats de la STM avec les Alouettes de Montréal et avec le Marathon de Montréal , by Guillaume Aubin
March 2018

La valorisation des réseaux très haut débit chez Orange dans un contexte hautement concurrentiel , by Joshua Trudel-Lamothe
October 2017

Thales Optronique Canada CDCM2 Product Plan , by Jonathan Ménard
September 2017

Stratégie de pénétration du marché chinois pour une agence de recrutement dans le secteur du luxe , by Mario Tremblay
September 2013

Mandat Coop HEC Montréal , by Youness Ablali
June 2013


hec.ca > Faculty