Le contenu

Normand Turgeon

Professor,  Department of Marketing


Normand Turgeon

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: normand.turgeon@hec.ca
Phone: 514 340-6424
Secretary: 514 340-6427
Fax: 514 340-5631
Office: 4.521

Other title(s)

Education

  • MBA, Université Laval
  • Ph.D. (Marketing), Tennessee

Expertise

  • Strategic market management
  • Strategy and marketing plan
  • Marketing and development (regional and international)
  • Marketing, consumerism and society
  • Teaching, training and marketing research

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (10)


et al.; « TRSB (B): 360 ° Marketing and Communications for a World-Class Translation Agency, International Journal of Case Studies in Management, Vol. 15, 12 pages, comes with a Teaching Notes, 29 pages - Also available in French, TRSB (B): Communication marketing 360 ° pour une entreprise de traduction de classe mondiale, 14 pages, Note pédagogiques, 29 pages », International Journal of Case Studies in Management, vol. 15, 2017.

et al.; « TRSB (A): Strengthening a Service Brand in Business-to-Business (B2B) Marketing, International Journal of Case Studies in Management, Vol. 15, 2017, 9 pages (with Teaching Notes), 14 pages. (Aussi offert en français -- TRSB (A): Renforcer sa marque de services en situation de marketing d'affaires (B2B), 10 pages, avec notes pédagogiques, 15 pages) », International Journal of Case Studies in Management, vol. 15, 2017.

TURGEON, Normand; « Exploring Roles, Requirements and Rewards in French and English-Canadian Business Development Job Postings », International Journal of Marketing Studies, Vol. 8, no 1, 2016, p. 33-43.

TURGEON, Normand; « Business Development Jobs: What Scaling the Career Ladder Entails », International Journal of Marketing Studies, Vol. 7, no 5, 2015, p. 13-24.

TURGEON, Normand, LOUDYI, Sara, GRAY, Brendan; « Feeling the Effects of a Competitor's Product Recall : Lessons Learned by Quebec SMEs in the Cheese Sector », Journal of International Food and Agribusiness Marketing, Vol. 27, no 1, 2015, p. 1-14.

TURGEON, Normand; « Évoluer en développement des affaires: Atouts, Attentes, Attraits et Aspirations pour ces professionnels de la commercialisation », Gestion - revue internationale de gestion, Vol. 39, no 4, Hiver 2015, p. 55-66.

TURGEON, Normand, THAI, Mai Thi Thanh, EPURAN, Gheorghe; « OSH Start-ups' Business Development Challenges: The Case of SENSORICA from a Total Integrated Marketing Perspective », International Journal of Economic Practices and Theories, Vol. 4, no 2, 2014, p. 135-145.

TURGEON, Normand; « Place à la théorie des affaires comme guide de gestion stratégique de marché », Gestion - revue internationale de gestion, Vol. 39, no 2, Été 2014, p. 56-66.

TURGEON, Normand; « The Theory of the Business as the Starting Point of Business Development Strategy: Evidence from the Media Industry », International Journal of Economic Practices and Theories, Vol. 4, no 5, 2014, p. 903-909.

TURGEON, Normand; « La coopérative Just Us! Coffee Roasters - Un plan de marketing pour la division des cafés-bistrots », Revue internationale de cas en gestion, Vol. 11, no 2, Juin 2013, 53 p..



This award and honor selection covers the last five years.



This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (4)

La valorisation des réseaux très haut débit chez Orange dans un contexte hautement concurrentiel , by Joshua Trudel-Lamothe
Octobre 2017

Thales Optronique Canada CDCM2 Product Plan , by Jonathan Ménard
Septembre 2017

Stratégie de pénétration du marché chinois pour une agence de recrutement dans le secteur du luxe , by Mario Tremblay
Septembre 2013

Mandat Coop HEC Montréal , by Youness Ablali
Juin 2013


hec.ca > Faculty