Le contenu

Alina Maria Dulipovici

Associate Professor,  Department of Information Technologies


Alina Maria Dulipovici

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email: alina-maria.dulipovici@hec.ca
Phone: 514 340-7301
Secretary: 514 340-6476
Fax: 514 340-6132
Office: 4.371

Personal page

Other title(s)

Education

  • M. Sc. (gestion), HEC Montréal
  • Ph. D. (Computer Information Systems), Georgia State University

Expertise

  • Knowledge management and knowledge sharing
  • Impact of knowledge management systems on organizations
  • IT project management
  • Strategic alignment of IT
  • Qualitative research methods

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (6)


DULIPOVICI, Alina Maria, VIERU, Dragos; « Exploring Collaboration Technology Use: How Users' Perceptions Twist and Amend Reality », Journal of Knowledge Management, Vol. 19, no 4, Juin 2015, p. 661-681.

DULIPOVICI, Alina Maria, BASKERVILLE, Richard; « An eduction model of disciplinary emergence: the ripples of knowledge management », Knowledge Management Research & Practice, vol. 13, no 2, Mai 2015, p. 115-133.

BARKI, Henri, ROBERT, Jacques, DULIPOVICI, Alina Maria; « Reconceptualizing trust: A non-linear Boolean model », Information & Management, vol. 52, no 4, Juin 2015, p. 483-495.

LESPÉRANCE, Luc, DULIPOVICI, Alina Maria; « Reculer pour mieux sauter : le cas d’une organisation adoptant une technologie de collaboration », Revue internationale de cas en gestion, vol. 13, no 3, 2015, p. 1-28.

DULIPOVICI, Alina Maria, ROBEY, Daniel; « Strategic Alignment and Misalignment of Knowledge Management Systems: A Social Representation Perspective », Journal of Management Information Systems, vol. 29, no 4, Printemps 2013, p. 103-126.

DULIPOVICI, Alina Maria, CAMERON, Ann-Frances; « We Gave Them a Tool, but Hardly Anyone's Using It! Untangling the Knowledge Management Dilemma at TPA », Revue internationale de cas en gestion, Vol. 10, no 3, Septembre 2012, 33 p..

+

Book chapters (1)


BASKERVILLE, Richard, DULIPOVICI, Alina Maria; « The Theoretical Foundations of Knowledge Management », The Essentials of Knowledge Management, Palgrave Macmillan, 2015, p. 47-94.



This award and honor selection covers the last five years.


DULIPOVICI, Alina Maria
Top 100 Citation Classics in Knowledge Management, Top 100 Citation Classics in Knowledge Management for the paper “The theoretical foundations of Knowledge Management” (Baskerville and Dulipovici, 2006), Journal of Knowledge Management, 2015

DULIPOVICI, Alina Maria
Best Knowledge Management paper, Best Knowledge Management paper from Operational Research Society journals (Edwards, J. S. 2016) for the paper “The theoretical foundations of Knowledge Management” (Baskerville and Dulipovici, 2006), Operational Research Society journals, 2015

DULIPOVICI, Alina Maria
Best paper nominee, Best paper nominee - “Strategic Alignment and the Implementation of a Knowledge Management System: A Social Representation Perspective”, Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), Knowledge Systems division, 2012


This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (9)

Les environnements de virtualisation dans le contexte d'une entreprise en forte croissance , by Alexandre Laplante
March 2018

Politiques de sécurité de l'information: Développement et Facteur de Succès. , by Ihsen Abbes
March 2018

Sélection et adaptation d'une méthode de développement SI agile dans l'industrie du luxe , by Anne-Laure Juvin
May 2017

Développement d'une méthodologie d'analyse d'affaires dans un contexte de conformité des technologies de l'information , by Zoran Crvenkovic
March 2017

Identification du contenu à valeur ajoutée , by Syphax Aroudj
September 2016

Conception et mise en place d'un intranet dans une compagnie pharmaceutique à l'aide d'une approche expérience-utilisateur. , by Emmanuelle Rensonnet
September 2016

Optimiser le processus de validation , by Martial Junior Bien-Aimé
September 2016

Développement d'un modèle SLA adapté aux besoins d'un département TI , by Guillaume B. Beaulieu
March 2015

L'ajustement des indicateurs clés de performance en contexte d'externalisation des services TI , by Alexandre Côté
June 2012


hec.ca > Faculty